در حال بارگذاری ...

صدور گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان از سوی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

در این ارتباط جلسات متعددی با شورای عالی انرژی داشتیم . در واقع حجم قابل توجهی از ناترازی انرژی در ساختمان است که عدد قابل توجهی است و نیاز است که در مورد آن برنامه‌ریزی شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان از سوی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی صادر شد .

در نشستی با حضور محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان به این شرکت اهدا شد .

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه عمده وظایف مرکز ، تدوین ضوابط و مقررات ساخت و ساز ، انجام امور تحقیقاتی و صدور گواهینامه فنی به محصولات ساختمانی است گفت : با توجه به احساس نیاز درجامعه مهندسی ، در برخی از پروژه‌های خاص و ملی ، آنچه تدوین شده است را با کمک کارفرما به مرحله اجرا در آورده ایم . اعتقاد متخصصین مرکز بر این است که اجرای قوانین و ضوابط باید فرهنگ‌سازی شده و الگوسازی لازم از سوی جامعه مهندسی  صورت گیرد .

وی با تاکید بر رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی و کنترل ساختمان ، موضوع ناترازی انرژی را یکی از معضلات بزرگ کنونی دانست و افزود : در این ارتباط جلسات متعددی با شورای عالی انرژی داشتیم . در واقع حجم قابل توجهی از ناترازی انرژی در ساختمان است که عدد قابل توجهی است و نیاز است که در مورد آن برنامه‌ریزی شود . در حال حاضر ، برنامه چهار میلیون نهضت ملی مسکن در حال پیگیری است و چنانچه به موضوع انرژی توجه کافی نشود و مبحث ۱۹ جاری و ساری نشود ، اتفاقات ناگواری در حوزه‌های انرژی بیش از قبل حادث می‌شود .

حیدری گفت : اجرای مبحث ۱۹ شدنی است و برای اجرایش عزم و اراده و تعهد به کار می خواهد . در قیمت تمام شده مسکن هم تاثیر زیادی ندارد . در نهضت ملی مسکن ۷۰ درصد هزینه ساخت که زمین است به صفر رسیده است بنابراین برای ۳۰ درصد باقیمانده ، حتما باید اجرای مبحث ۱۹ در دستور کار قرار گیرد .

وی خاطرنشان کرد : در زمینه اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی و کنترل ساختمان در کشور باید فرهنگ‌سازی شود، چرا که به اشتباه مرسوم شده که اجرای مبحث ۱۹ عملی نیست . این در حالی است که با دقت و جدیت اجرایی می‌شود و در این راستا مرکز بر فرهنگ‌سازی و الگوسازی در مباحث ۱۸ و ۱۹ و  حریق در ساخت‌وسازها تاکید دارد . در این مسیر ابتدا باید دولت در پروژه‌های خود این ضوابط را اجرایی کرده و پس از آن به عنوان الگو مورد استفاده جامعه مهندسین کشور قرار گیرد . در زمینه ارزیابی ساختمان‌ها ناایمن هم همین گونه است و دولت می باید از خودش شروع کند مردم هم الگوبرداری کنند . همین‌طور این امر در مورد استفاده از محصولات گواهینامه‌دار نیز صادق است .

در پایان این نشست ، گواهی رعایت اصول بهینه‌سازی انرژی و آکوستیک ساختمان از سوی سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی به شرکت واجد شرایط اهدا شد .




مطالب مرتبط

هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

|

شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

|

۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

|

نظرات کاربران