در حال بارگذاری ...

دستور استاندار تهران به دستگاه‌های خدمات رسان و بانک‌ها برای تسریع اقدامات نهضت ملی مسکن

در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران یک میلیون و صد هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این میزان ۱۶۰ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند که از این میزان برای ۱۰۲ هزار نفر تامین زمین انجام شده است ، همچنین عملیات اجرایی ۴۴ هزار واحد مسکونی در بافتهای فرسوده مصوب استان تهران شروع شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار تهران به تمامی دستگاه‌های خدمت رسان و بانک‌ها دستور داد اقدامات اجرایی و تسهیلات بانکی را برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن بالاخص پروژه‌های لیست افتتاحی دهه فجر ۱۴۰۲ سرعت ببخشند .

حسین جنتی در نهمین جلسه شورای مسکن سال جاری استان که در شهرستان ورامین با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، فرمانداران ، شهرداران ، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ، مدیران شعب بانک‌های استان و روسای دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شد ، گفت : تاکید بر تحویل ۱۹ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در پردیس ، لزوم خدمات رسانی دستگاه‌های خدمات رسان بالاخص پروژه‌های افتتاحی نهضت ملی مسکن و تامین مالی برای برقراری انشعابات ، فرصت ده روزه به فرمانداران برای معرفی اراضی بزرگ مقیاس با اولویت نهادها و سازمان ها جهت طرح نهضت ملی مسکن از جمله موضوعات مهم مطروحه بود .

وی گفت : در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران یک میلیون و صد هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این میزان ۱۶۰ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند که از این میزان برای ۱۰۲ هزار نفر تامین زمین انجام شده است ، همچنین عملیات اجرایی ۴۴ هزار واحد مسکونی در بافتهای فرسوده مصوب استان تهران شروع شده است .

در این جلسه همچنین گزارشی نیز از پلمب ۱۸۱۰ واحد مشاور املاک استان تهران و آخرین وضعیت طرح ساماندهی مشاورین املاک ارائه گردید .

حسین جنتی در ادامه با بیان اینکه در استان تهران ۵ هزار هکتار زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن تامین گردیده از دستور استاندار برای صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۱۵ روز آتی در سایت‌های مسکن ملی خبر داد و گفت : در این جلسه همچنین مقرر گردید اشتراک آب و برق متقاضیان مساکن مهر پروژه‌های تحویل شده ده هزار واحدی پردیس هر چه سریعتر برقرار شود .  




مطالب مرتبط

به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

|

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

نظرات کاربران