در حال بارگذاری ...
  • استان تهران در آستانه تشکیل یک شهر و یک شهرک جدید

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب یک شهر و یک شهرک جدید در غرب استان در جلسه کارگروه امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، شهری و آمایش سرزمین به جهت تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین متقاضیان خبر داد .

    حسین جنتی گفت : یک جلسه با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و سایر دستگاه‌های عضو کارگروه امور زیربنایی برگزار شد که با کلیات تشکیل یک شهر و یک شهرک جدید در غرب استان تهران موافقت شد .

    وی گفت : این موضوع با کسب اجازه از وزیر راه و شهرسازی به جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان نهایی شده در کارگروه مطرح ، مصوب و پس از طی مراحل و فرآیندهای قانونی نهایی شده و به اطلاع شهروندان استان تهران خواهد رسید .

    وی همچنین از تصویب طرح هادی سه روستا در اسلامشهر (حسین آباد ، علی آباد و چیچکلو) خبر داد و گفت : طرح جامع شهر اندیشه نیز مصوب و به شورایعالی ارسال شد . خبر خوب دیگر ما تعیین تکلیف نهایی اراضی ۹۲ هکتاری پاکدشت در جلسه امروز و ارسال آن برای شورایعالی شهرسازی و معماری و تصویب حریم طرح جامع شهر پردیس است .

    جنتی در پایان گفت : در این جلسه همچنین موارد مربوط به خارج از حریم ارسالی از سوی فرمانداری‌های شهرستان‌های تهران ، رباط کریم ، ری ، دماوند ، شهریار ، فیروزکوه ، اسلامشهر و ورامین نیز مصوب شد .

     




    مطالب مرتبط

    از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

    |

    حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

    |

    این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

    |

    در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

    |

    ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار علاوه بر منطبق بودن با فرهنگ منطقه و افزایش سرعت ساخت ، هزینه ساخت هر واحد را در شرایط تورمی فعلی کاهش قابل توجهی می دهد .

    |

    نظرات کاربران