در حال بارگذاری ...

۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی فعال است

سهمیه خراسان جنوبی در این زمینه ۵ هزار واحد بوده که تاکنون ۲ هزار و ۳۷۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد هزار و ۱۰۳ نفر یعنی ۴۶ درصد در مرحله انعقاد قرارداد هستند . ۱۱۲ هزار و ۷۳۱ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن دراستان ثبت‌ نام کرده اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۶۷ نفر تایید نهایی شدند و برای ۳۰ هزار و ۷۹۵ فقره زمین تامین شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از فعال بودن ۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی و معرفی ۱۹ هزار نفر به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات طرح‌نهضت ملی مسکن خبر داد .

بیست و هفتمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی (دبیر شورا) و دیگر اعضا در محل استانداری برگزار شد .

میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن استان گفت : روند پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در استان کُند است و باید با همراهی بانک‌های عامل این روند تسریع شود .

مودی با اشاره به آخرین وضعیت عملکرد بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات افزود : تاکنون در استان ۲۲ هزار و ۱۵۶ نفر به بانک‌های مسکن ، ملت ، ملی ، صادرات و تجارت معرفی شدند و از این تعداد سه هزار و ۱۲۴ نفر در انتظار تعیین شعبه ، هفت هزار و ۶۱۴ نفر هم در مرحله انعقاد قرارداد هستند .

وی با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات خودمالک شهری گفت : سهمیه خراسان جنوبی در این زمینه ۵ هزار واحد بوده که تاکنون ۲ هزار و ۳۷۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد هزار و ۱۰۳ نفر یعنی ۴۶ درصد در مرحله انعقاد قرارداد هستند . ۱۱۲ هزار و ۷۳۱ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن دراستان ثبت‌ نام کرده اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۶۷ نفر تایید نهایی شدند و برای ۳۰ هزار و ۷۹۵ فقره زمین تامین شده است .

وی عنوان کرد : تاکنون برای ۱۷ هزار و ۲۶۳ واحد پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۲ واحد به مرحله اتمام فونداسیون ، ۶ هزار و ۶۳۰ واحد به مرحله اتمام اسکلت ، سه هزار و ۶۱۹ واحد به مرحله اتمام سفت کاری ، هزار و ۵۳۴ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و ۸۲۵ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تامین زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت هم گفت : در این زمینه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۴۱ نفر ثبت نام و از این تعداد ۶ هزار و ۳۲۸ نفر نسبت به تکمیل پرونده اقدام کردند همچنین پنج هزار و ۲۷۲ قطعه زمین تامین و هزار و ۶۸۷ قطعه تحویل متقاضیان شده است . در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن ۴۷ سایت به وسعت سه هزار و ۸۷۰ هکتار به محدوده شهرهای استان الحاق شده که متوسط پیشرفت آماده‌سازی سایت‌ها ۱۶ درصد است .

مودی گفت : همچنین ۳۹ سایت طرح تفکیکی و آماده‌سازی آنها مصوب شده و توسط مجریان در حال آماده سازی است .

شایان ذکراست در این جلسه ارایه زیرساخت‌های مختلف آب ، برق ، گاز و زیرسازی سایت‌های الحاقی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف به صورت موردی بررسی و راهکارهای لازم ارایه شد.




مطالب مرتبط

از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این ...

|

تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

|

در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

|

این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

نظرات کاربران