در حال بارگذاری ...
  • حمایت از انبوه‌سازان در محدوده بافت‌های فرسوده شهری

    متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی ، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند و می‌توانند نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : در راستای تحقق سیاست‌های نهضت ملی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری از انبوه‌سازان در محدوده بافت‌های فرسوده شهری حمایت می‌شود .

    سید محسن حمزه‌لو در جلسه بررسی مسائل نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ، اظهار داشت : در راستای تحقق برنامه نوسازی مسکن محدوده بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی به خصوص در بافت‌های فرسوده ، بسته‌های تشویقی و تخفیفات ویژه در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان ارائه می‌شود .

    وی ادامه داد : طبق این برنامه ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحد مسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی و احداث می‌شود که جهت تحقق این برنامه از ظرفیت بسیج مهندسین و سرمایه‌گذاران انبوه ساز حمایت می‌شود . صاحبان املاک در بافت فرسوده استان که نسبت به نوسازی مسکن اقدام کرده اند، می توانند تسهیلات ۵.۵ میلیارد ریالی را دریافت نمایند .

    حمزه‌لو اضافه کرد : متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی ، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند و می‌توانند نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند .

    وی بیان کرد : در راستای اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان مطالعات جدید براساس نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد که این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم .

    |

    مشکلی از بابت تامین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و روند اجرای طرح های مسکن به صورت دقیق مورد رصد هستند تا بدون وقفه اجرایی گردند .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    نظرات کاربران