در حال بارگذاری ...

تایید نقشه تفکیکی ۲۵ هکتار طرح نهضت ملی مسکن دو شهر ایور و درق

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تایید نقشه تفکیکی ۲۵ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای ایور و درق در کمیسیون ماده پنج دو شهرستان خبر داد .

روزبه دادجو گفت : طی دو روز چهار جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای بجنورد ، شیروان ، ایور و درق با بررسی ۴۴ پرونده در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست مهدی رشیدی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، سیدعلی میرکریمی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ، روسای شورای شهر و شهرداران شهرهای مذکور و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد .

وی تصریح کرد : در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای ایور و درق ، نقشه تفکیکی فاز ۲ نهضت ملی مسکن به مساحت ۱۰ هکتار در شهر درق و ۱۵ هکتار در شهر ایور بررسی و توسط اعضا تایید شد . از تعداد ۴۴ پرونده مطرح شده در کمیسیون ها ، تعداد ۲۴ پرونده مربوط به شهر بجنورد ، تعداد ۱۲ پرونده مربوط به شهر شیروان ، تعداد ۴ پرونده مربوط به شهر ایور و تعداد ۴ پرونده نیز مربوط به شهر درق بود که پس از بررسی مابقی پرونده ها و اعلام نظر ، تصمیمات لازم اتخاذ شد .

وی عنوان کرد : در جلسات کمیسیون ماده پنج ۴ شهر از مهمترین پرونده ها می توان به درخواست تغییر کاربری ، حذف گذر ، اصلاح معابر ، تثبیت گذر ، افزایش سطح اشغال ، تقاضای اخذ پروانه تجاری و احداث بنای تجاری مسکونی اشاره کرد . مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند .

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود : هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه کنند .




مطالب مرتبط

این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

|

در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

|

ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار علاوه بر منطبق بودن با فرهنگ منطقه و افزایش سرعت ساخت ، هزینه ساخت هر واحد را در شرایط تورمی فعلی کاهش قابل توجهی می دهد .

|

پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

|

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

نظرات کاربران