در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف اراضی ملی شهرستان آران و بیدگل به ارزش ۵۴۰ میلیارد ریال

    یگان حفاظت اراضی وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد لذا هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل از اجرای حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی واقع در شهرستان آران و بیدگل به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع و به ارزش ۵۴۰ میلیارد ریال خبر داد .

    امیر حسین عصارزاده اظهار کرد : در روزهای اخیر ، یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در شهرستان آران و بیدگل با اجرای حکم قطعی قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد . حکم قضایی قطعی فوق با اقدامات حقوقی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری های اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل اخذ که بر این اساس با تلاش و همت کارکنان فرماندهی یگان حفاظت  و با حضور دادستان شهرستان آران و بیدگل و پشتیبانی عوامل انتظامی ، اجرا و اقدامات لازم بعمل آمد .  

    رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان آران و بیدگل بیان کرد : با اجرای این حکم ، اراضی ملی در شهرستان آران و بیدگل به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع و به ارزش ۵۴۰ میلیارد ریال ، ضمن قلع و قمع مستحدثات ، رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد .  

    وی خاطرنشان کرد : یگان حفاظت اراضی وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد لذا هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود .  

    عصارزاده تصریح کرد : عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان و شهرستان با قاطعیت تمام ، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به صورت مستمر و شبانه روزی ، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهد . 




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    نظرات کاربران