در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و تحویل ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرها

    از ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحدی که در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد ، ۱۹۳ هزار و ۲۵۲ واحد در روستاها و ۱۱ هزار و ۶۰۳ واحد در شهرها بود . هم‌اینک و در مجموع ۳۸۶ هزار و ۹۲۷ واحد دیگر توسط بنیاد در شهرها و روستاها با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از فرآیند ساخت ۵۹۳ هزار و ۲۴۹ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای تحت مسئولیت آن بنیاد در این دولت خبر داد و گفت : از این میزان واحد شروع شده در کشور تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحد شهری و روستایی تکمیل و تحویل متقاضیان شد .

    غلامرضا صالحی از تامین ۳۵۰ هزار قطعه زمین در روستاها برای واگذاری به متقاضیان مسکن توسط آن بنیاد ، خبر داد .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند آغاز و تکمیل واحدهای نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن را در شهرها و روستاها تشریح کرد و گفت : در مجموع بنیاد مسکن در شهرها و روستاها از ابتدای دولت سیزدهم ۵۹۳ هزار و ۲۴۹ واحد را به مرحله اجرایی رساند که از این میزان تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد .

    به گفته صالحی ، از ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحدی که در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد ، ۱۹۳ هزار و ۲۵۲ واحد در روستاها و ۱۱ هزار و ۶۰۳ واحد در شهرها بود . هم‌اینک و در مجموع ۳۸۶ هزار و ۹۲۷ واحد دیگر توسط بنیاد در شهرها و روستاها با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است .

    وی روند اجرای نهضت ملی مسکن را که توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها در حال اجراست مناسب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد تا با افزایش سقف تسهیلات ، افزایش سهم اجرای نهضت ملی از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد برسد و همچنین با واگذاری اراضی به متقاضیان، بنیاد مسکن بتواند به تعهدات خود در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جامه عمل بپوشاند .

    گفتنی است ، این بنیاد از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و آغاز به کار دولت سیزدهم تعهد کرده است تا در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را به اجرا برساند و در مشارکت با مردم و سازندگان آنها را تکمیل کرده و تحویل متقاضیان دهد .




    مطالب مرتبط

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران