در حال بارگذاری ...
  • تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان هرمزگان

    ۴۹ هزار و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۶ هزار واحد مسکونی روستایی به عنوان برنامه چهارساله در این استان تعیین شده که باید ساخته شود و لازمه اجرایی شدن این موضوع تأمین زمین بود که اکنون سه هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای هرمزگان اضافه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت : ۱۰ هزار واحد مسکونی برای بهره‌برداری در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به این استان ،‌ آماده بهره‌برداری شده است .

    عباس کمالی در هم‌اندیشی با فعالان و پیشکسوتان مطبوعات هرمزگان ، با اعلام تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان اظهار کرد : این واحدهای مسکونی در سراسر هرمزگان آمده شده که توسط رئیس جمهور بهره‌برداری می‌شود . سایر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی هم طرح‌هایی برای افتتاح در سفر پیش روی رییس جمهور به هرمزگان آماده شده که می‌توان به بندرگاه سیریک و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اشاره کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان ، گفت : ۴۹ هزار و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۶ هزار واحد مسکونی روستایی به عنوان برنامه چهارساله در این استان تعیین شده که باید ساخته شود و لازمه اجرایی شدن این موضوع تأمین زمین بود که اکنون  سه هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای هرمزگان اضافه شده است .

    کمالی بیان کرد : ۴۶۷ هکتار زمین هم به محدوده روستاها افزوده شده و مشکلی از بابت زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در هرمزگان وجود ندارد و ۱۲۳ درصد نیاز زمین هرمزگان در محدوده‌های شهری تامین شده است . شایان ذکر است ، افزایش یک‌هزار هکتار به محدوده شهر بندرعباس از مصوبه‌های هیات دولت در سال ۸۶ برای این استان بود که در آن زمان به سرانجام نرسید .

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد : افزون‌ بر ۱۵۸ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن برای هرمزگان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶ هزار نفر با شاخص‌ها و معیارهای در نظر گرفته شده به عنوان واجد شرایط شناخته شدند .

    کمالی افزود : برنامه احداث مسکن برای این استان چهار ساله بود که تصمیم گرفته شد این برنامه به صورت یک‌جا اجرایی شود . آپارتمان‌های ۱۵ هزار واحدی بندرعباس که عملیات تسطیح آن‌ها در چند روز گذشته آغاز شده تا چند ماه آینده کلنگ زنی خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد : ۱۰ هزار نفر واجد شرایط در بندرعباس آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را واریز کرده‌اند و تنها عملکرد بانک مسکن در زمینه تأمین مالی این طرح خوب بوده است . سایر بانک‌ها هم باید در زمینه تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان عمل‌کردشان را بهتر کرده و سهل‌گیری داشته باشند تا بتوان این طرح بسیار حایز اهمیت را به خوبی پیش برد .

    وی در زمینه بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیرمجاز هم اشاره کرد : ۵۷۰۰ پرونده برای اعطای سند توسط ساکنان این مناطق در اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌ها و دفاتر پیشخوان دولت در بندرعباس تشکیل شده که سه هزار و ۳۳۷ سند صادر شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد : ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و این استان ۱۱ شهر دارای بافت فرسوده دارد و بافت فرسوده در شهرهای میناب و بندرلنگه پس از مرکز استان، بیشتر است . سکونتگاه‌های غیر رسمی هم بیشتر در حاشیه بافت‌های فرسوده تشکیل شده که امکان صدور سند برای آن‌ها فراهم بوده و در این زمینه اطلاع رسانی شده است .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران