در حال بارگذاری ...
  • صدور سند یک‌ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در قم

    قرارداد اولیه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن قم ، ۳۶ ماهه است و اداره‌کل راه و شهرسازی قم نسبت به آماده سازی و تحویل طرح‌ها در زمان پیش بینی شده، اهتمام بالایی دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به تسریع در صدور اسناد تفکیکی طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : سند یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه زمین برای اراضی شهرک پرنیان و شهر جعفریه صادر شده‌ است .

    حسین زنجیرانی بیان کرد : طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرنیان ، طایقان و شهرهای اقماری به‌ صورت ویلایی در حال احداث است . هم‌زمان با پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان ، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است .

    وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش فیش مسکن ممنوع است ، بیان کرد : تمام معاملات حاصل از خرید و فروش فیش مسکن ، باطل و خریدار و فروشنده از نظر قانون مجرم هستند .

    مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به مساله پرداخت وام مسکن توسط بانک‌های عامل ، عنوان کرد : ترهین (انعقاد قرارداد شرکت‌های سازنده مسکن با بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ریالی) پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان به‌ صورت مستمر رصد و گزارش عملکرد بانک‌ها پیگیری می‌شود .

    وی همچنین عنوان کرد : قرارداد اولیه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن قم ، ۳۶ ماهه است و اداره‌کل راه و شهرسازی قم نسبت به آماده سازی و تحویل طرح‌ها در زمان پیش بینی شده ، اهتمام بالایی دارد .

    علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است ، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان ، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد : در سایت پرنیان ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است . در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته ، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است .

    |

    علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است ، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان ، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه در حال ساخت است .

    |

    در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به بالای ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ واحد نیز به اتمام رسیده است .

    |

    این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

    |

    نظرات کاربران