در حال بارگذاری ...
  • ۲۴ واحد مسکونی خیرین مسکن ساز تحویل متقاضیان استان خراسان شمالی شد

    در گذشته روند ساخت و ساز و پیشرفت فیزیکی واحدهای تحویل شده به علت وجود این اختلافات حقوقی و قضایی معطل و متوقف شده بود و علی القاعده در صورت طی روال معمول دادرسی از طریق رسیدگی‌های قضایی ممکن بود این سازوکار با اطاله زمانی زیادی مواجه شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تحویل پروژه خیرین مسکن ساز در خراسان شمالی ۲۴ واحد مسکونی خیرین مسکن ساز با حضور رئیس کل دادگستری استان ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران کل تحویل متقاضیان شد .

    سید علی میرکریمی گفت : قسمتی از پروژه ۲۹۴ واحدی خیرین مسکن ساز طی سال‌های گذشته تحویل متقاضیان شده بود که پس از سال‌ها و با ورود جدی و مستمر و پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان ، ۲۴ واحد از آن به صورت رسمی تحویل متقاضیان شد .

    حجت الاسلام براتی زاده ، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برخی اختلافات حقوقی و قضایی در گذشته بین پیمانکار و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با این پروژه وجود داشت ، افزود : در گذشته روند ساخت و ساز و پیشرفت فیزیکی واحدهای تحویل شده به علت وجود این اختلافات حقوقی و قضایی معطل و متوقف شده بود و علی القاعده در صورت طی روال معمول دادرسی از طریق رسیدگی‌های قضایی ممکن بود این سازوکار با اطاله زمانی زیادی مواجه شود .

    وی با اشاره به بررسی و استفاده از دیگر سازوکارهای مسالمت‌آمیز و راهکارهای جایگزین فرایند دادرسی ، جهت تسریع و تسهیل روند انجام امور اظهار کرد : با ورود دستگاه قضایی در سال ۱۳۹۹ توافقی همه جانبه حاصل و سپس با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین طرفین، سرانجام این مسأله به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شد و به همین اعتبار فرایند انجام پروژه دوباره از سر گرفته شد و هم اکنون با اتمام کار شاهد تحویل رسمی این واحدها به مددجویان تحت پوشش بهزیستی هستیم .

    براتی زاده صیانت از حقوق عامه به ویژه کمک در راستای احقاق حقوق اقشار در معرض آسیب و ضعیف جامعه را یکی از رسالت‌های ذاتی و مهم دستگاه قضایی برشمرد و از تمامی عوامل مرتبط با این موفقیت ارزشمند از جمله انجمن خیرین مسکن ساز به طور ویژه قدردانی کرد .

    وی با اشاره به وجود برخی نقایص و مشکلات ساختاری دیگر از جمله در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین برخی از امکانات اولیه مورد نیاز این مجتمع از مسؤولان ذی ربط خواست در انجام تکالیف و وظایف و ایفای تعهدات قانونی خود تسریع کنند .




    مطالب مرتبط

    مشاورین املاکی که قصد ثبت مبایعه نامه های کاغذی خود را در سامانه خودنویس داشته باشند در صورتی که پروانه کسب آن ها فاقد اعتبار بوده و یا اینکه اقدام لازم برای الکترونیکی شدن پروانه ( شناسه یکتا) خود را انجام نداده باشند امکان ثبت قراردادها را نخواهند داشت .

    |

    در کلیه سایت های نهضت ملی مسکن در سطح استان مسجد پیش بینی شده است و انشالله در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز که قرار است به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شود قصد داریم تعدادی مساجد بین راهی را افتتاح و یک مسجد در سایت نهضت ملی مسکن را با حضور حجت الاسلام قرائتی ، رئیس ستاد ...

    |

    از جمله مهمترین پرونده های این جلسه ، موافقت با الحاق ۱۵ هکتار به محدوده شهر اسفراین در راستای نهضت ملی مسکن بود که انتظار می رود با الحاق این محدوده و محدوده های دیگری که در دستورکار نهضت ملی اسفراین قرار دارد ، گام موثری در راستای تامین زمین مورد نیاز این شهر در قالب برنامه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب طرح تفصیلی شهر شیروان در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه رفع موانع پروژه نهضت ملی مسکن ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی و پیمانکاران جدید پروژه ...

    |

    نظرات کاربران