در حال بارگذاری ...
  • تجربیات ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری به اشتراک گذاشته می‌شود

    به زودی هیات مستقلی از کشور ژاپن برای انجام پروژه‌های مشترک بازآفرینی شهری به ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی و بافت های فرسوده به ایران می‌آیند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از به اشتراک‌گذاری تجربیات دو کشور ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری در بافت‌های ارزشمند تاریخی کشورمان خبر داد .

    آرمان خورسند از آغاز همکاری ایران و ژاپن برای اجرای طرحی مشترک در بافت‌های فرسوده و تاریخی خبر داد و گفت : در ادامه فعالیت بهتاب ۱ و ۲ که به مطالعه و مقاوم‌سازی اجزای غیرسازه‌ای برخی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان ساری اختصاص یافت و این کار با موفقیت انجام شد ، در حوزه بازآفرینی شهری همکاری جدیدی را با هیات مستقلی از کشور ژاپن برنامه‌ریزی کرده‌ایم .

    دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : به زودی هیات مستقلی از کشور ژاپن برای انجام پروژه‌های مشترک بازآفرینی شهری به ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی و بافت های فرسوده به ایران می‌آیند .

    خورسند توضیح داد : مقرر است تا دو کشور در زمینه بازآفرینی شهری به ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی به تبادل اشتراکات بپردازند . در این مبادله اطلاعات تلاش داریم تا در هنگام بروز بلایای طبیعی، آسیب‌های کمتری متوجه بافت‌های فرسوده و ارزشمند شود .  

    خورسند اشتراک‌گذاری تجربیات کشور ژاپندر زمینه بازآفرینی شهری و سرمایه‌گذاری در این بخش را از جمله موضوعات مورد پیگیری دو کشور برای همکاری برشمرد .




    مطالب مرتبط

    با این آمار آذربایجان‌غربی در برنامه ۲ ساله طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ۸۶.۵ درصد از برنامه ابلاغی را محقق کرده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    نظرات کاربران