در حال بارگذاری ...
  • اشخاصی که املاک‌ خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نکنند ، مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند

    برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه ، ضروری است اشخاص ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی ، مشخصات املاک تحت مالکیت ، محل اسکان و دیگر موارد را تکمیل و ثبت کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام از دریافت کد رهگیری رایگان برای انعقاد قرارداد اجاره بین موجرین و مستاجرین با مراجعه به سامانه املاک و مستغلات به آدرس (srem.ir) خبر داد .

    فرشاد دوستی گفت : این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است که تمام فرآیند ثبت قرارداد توسط مالکان و مستاجران شامل ۵ مرحله در سامانه املاک و مستغلات (srem.ir ) قابل ثبت بوده و کد رهگیری صادر می‌شود .

    دوستی خاطرنشان کرد : برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه ، ضروری است اشخاص ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی ، مشخصات املاک تحت مالکیت ، محل اسکان و دیگر موارد را تکمیل و ثبت کنند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام افزود : با توجه به اطلاعات موجود در سامانه این موضوع صرفاً برای کسانی قابل استفاده است که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری دارند . اگر اشخاص املاک‌ خود را در سامانه ثبت نکنند ، مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند .




    مطالب مرتبط

    در این سامانه ، مالکان و مستاجران امکان ثبت قرارداد اجاره را به شکل رایگان در سامانه دارند و با این کار بخشی از مشکلات مردم در این بخش در حال حل شدن است .

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    همه کسانی که قصد خرید زمین یا ملک در شهرهای استان ایلام را دارند می بایست ابتدا با مراجعه با مدیریت املاک و امورحقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان استعلامات لازم در این خصوص را کسب نموده تا در دام افراد سودجو و زمین خوار گرفتار نشوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد ...

    |

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران