در حال بارگذاری ...
  • احصای ظرفیت‌های حاشیه دریا با کمک شرکت‌های دانش بنیان

    در مناطقی که سرزمین ما ظرفیت بیشتری دارد جمعیت کمتر و در مناطقی با ظرفیت‌های پایین‌تر ، جمعیت بیشتری ساکن هستند ، برای مثال شهرهای حاشیه کویر که با مشکلات زیست محیطی و کمبود آب مواجه است ، جمعیت زیادی را در خود جای داده است . در این پروژه می‌خواهیم ظرفیت‌های حاشیه دریا را احصا کنیم و از آن استفاده کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود مسائل و پیچیدگی‌های پروژه ایجاد شهرک‌های ساحلی در جنوب کشور از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در پروژه ایجاد شهرک‌های ساحلی دعوت کرد .

    خسرو دانشجو در رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل‌ونقل که ‌با حضور مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، درباره ایجاد شهرهای جدید در سواحل جنوبی کشور و طرح‌های جامع سکونتگاه‌های منطقه مکران در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، خوزستان و بوشهر توضیحاتی ارائه و از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در این طرح دعوت کرد .

    دانشجو با اشاره به پراکنش جمعیت در کشور گفت : در مناطقی که سرزمین ما ظرفیت بیشتری دارد جمعیت کمتر و در مناطقی با ظرفیت‌های پایین‌تر ، جمعیت بیشتری ساکن هستند ، برای مثال شهرهای حاشیه کویر که با مشکلات زیست محیطی و کمبود آب مواجه است ، جمعیت زیادی را در خود جای داده است . در این پروژه می‌خواهیم ظرفیت‌های حاشیه دریا را احصا کنیم و از آن استفاده کنیم .

    دانشجو با بیان اینکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ظرفیت‌های سواحل را برای تولید ثروت به کار گرفتند ، تاکید کرد : ایران نیز ظرفیت‌های بسیاری در سواحل جنوبی دارد که بخش اعظم آن بدون استفاده مانده است ، به همین دلیل بررسی و مکانیابی سواحل جنوب برای راه اندازی شهرها در دستور کار قرار گرفته است . باید از همه ابتکارات ، ظرفیت‌ها و دانش کشور در این حوزه باید برای پیشبرد این طرح استفاده کنیم .

    دانشجو گفت : در افق طرح پیش رو ایجاد ۲۷ شهر در سواحل جنوب در نظر گرفته شده که مسایلی مانند تکنولوژی و موضوعات شهرسازانه دارد ، به همین منظور از شرکت‌های دانش بینان و نوآور دعوت می‌کنیم در این طرح وارد شوند تا با احصای تهدیدها و فرصت‌های سواحل جنوب و با استفاده از تجربیات موفق جهانی این پروژه را به سرانجام برسانیم . از حضور و حتی شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شهرسازی و طراحی شهری استقبال می‌کنیم .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    شهرداری تهران بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب ، بالاخره می خواهد به مسئولیت خود در حوزه مسکن عمل کند و خود را در قبال قیمت مسکن و اجاره بها مسئول می داند . در دنیا نیز شهرداری ها به عنوان دولت محلی ، مداخلات خوبی در حوزه عرضه مسکن داشته اند و بخش اعظم مسکن اجتماعی متعلق به شهرداری ها ...

    |

    نظرات کاربران