در حال بارگذاری ...
  • تقویت همکاری وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست هم‌اندیشی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با نمایندگان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) وزارت نیرو با هدف تحقق مفاد مرتبط با ارتقای بهره‌وری انرژی در خط مشی‌های مصوب در حوزه ساختمان در محل مرکز تحقیقات برگزار شد .

    با هدف تحقق مفاد مرتبط با ارتقا بهره‌وری انرژی در خط مشی‌های مصوب در حوزه ساختمان ، نشست هم‌اندیشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با نمایندگان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) وزارت نیرو در محل مرکز تحقیقات برگزار شد .

    در این نشست موضوعات مختلفی از جمله سیاست‌های کلی الگوی مصرف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ، سند ملی راهبرد انرژی کشور، قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ، قانون اصلاح مصرف انرژی ، مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ، الگوی مصرف برق و گاز طبیعی برای ساختمان‌ها ، ضوابط صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها و قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق کشور در ساختمان‌های موجود و جدیدالاحداث و برنامه ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم که نیازمند همکاری تنگاتنگ وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های مرتبط است مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت .

    لازم به ذکر است در پایان این جلسه بازدید از بخش انرژی و نور مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با حضور پیغمبرزاده مشاور رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق و محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هـیات همراه انجام شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است . در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب ...

    |

    نظرات کاربران