در حال بارگذاری ...

پروانه نوسازی بافت فرسوده اصفهان در دستان مالکان ۱۰ هزار واحد مسکونی است

استان اصفهان ۱۰ درصد بافت های فرسوده کشور را به وسعت ۱۴ هزار هکتار دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : مالکان ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان اصفهان ، از سال ۱۴۰۰ تاکنون ، اقدام به اخذ پروانه نوسازی کرده اند .

علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد : از مجموع حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده استان اصفهان ، از سال ۱۴۰۰ تاکنون مالکان ۱۰ هزار واحد، اقدام به اخذ پروانه نوسازی کرده اند . شهرهای اصفهان ، گلپایگان ، کاشان و نجف آباد ، بیشترین سهم نوسازی را در بافت‌های فرسوده استان اصفهان به خود اختصاص داده اند .  

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد : استان اصفهان در نوسازی بافت فرسوده جزو رتبه‌های برتر بوده و رتبه سوم را براساس تعداد واحدهای نوسازی پس از تهران و مشهد دارد .  

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر ، بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده استان اصفهان در نظر گرفته شده است ، افزود : تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است . بر اساس برنامه چهارساله اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، تکلیف شده در استان اصفهان ۳۵ هزار واحد مسکونی فرسوده نوسازی شود .  

گفتنی است : استان اصفهان ۱۰ درصد بافت های فرسوده کشور را به وسعت ۱۴ هزار هکتار دارد . 




مطالب مرتبط

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

|

طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

|

عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

|

نظرات کاربران