در حال بارگذاری ...
  • مکان‌یابی بیش از ۵ شهرک مسکونی در استان تهران به نتیجه رسید

    برخی از این زمین‌ها در مرحله تصویب در شورای برنامه‌ریزی و برخی از آنها در مرحله تصویب در شورای عالی شهرسازی هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل از برگزاری نشستی در راستای تامین زمین برای مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی در استان تهران خبر داد .

    ارسلان مالکی با اشاره به مشکلات بازار مسکن و انباشت تقاضا در استان تهران گفت : یکی از سیاست‌های ما در دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن در کلان‌شهرها از جمله در استان تهران ساخت شهرک‌های جدید مسکونی است . در همین راستا مکان‌یابی مقدماتی بیش از ۵ شهرک مسکونی در استان تهران به نتیجه رسیده است .

    مالکی ادامه داد : در نشست امروز گزارش مشاور برای بررسی آخرین وضعیت شهرک‌های مسکونی استان تهران ارائه شد .

    وی در خصوص مکان و آخرین وضعیت پیشرفت این شهرک‌ها اظهار کرد : گزارش مکان‌یابی این اراضی در این جلسه از طرف مشاور ارائه و تصمیمات لازم در خصوص تسریع مراحل تصویب این اراضی مطرح شد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد : برخی از این زمین‌ها در مرحله تصویب در شورای برنامه‌ریزی و برخی از آنها در مرحله تصویب در شورای عالی شهرسازی هستند .

    وی با توجه به اهمیت حل مشکل مسکن در کشور و اولویت آن در برنامه‌های دولت سیزدهم خواستار پیگیری مداوم برای تسریع در اخذ مصوبات لازم برای شروع عملیات اجرایی در این اراضی شد .

     




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ قطعه زمین جهت تخصیص به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان پیش‌بینی کرده است . در شهرستان ماهشهر ۲۵۶ نفر ، دزفول ۷۰۰ نفر و اهواز ۱۲۸ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال طی مراحل اداری برای دریافت زمین هستند .

    |

    تلاش بر این است که با اخذ اسناد تک برگی و با پایش درست اراضی که توسط پنجره واحد مدیریت زمین در حال انجام است بتوانیم از تعدی و تعرض به اراضی دولتی جلوگیری کنیم .

    |

    نظرات کاربران