در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین رایگان به ۹۲۸ مشمول جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان

    مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان ، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد ، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت : تاکنون زمین رایگان به ۹۲۸ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سراسر استان واگذار شده است .

    عطاء اله اکبری گفت : برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان تاکنون ۳۲ هزار و ۶۹۷ خانوار استان اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش های به عمل آمده هشت هزار و ۸۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند . در این راستا تاکنون به ۹۲۸ خانوار واجد شرایط ، زمین ویلایی (تک واحدی) تخصیص یافته است .  

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت : مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان ، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد ، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد .  

    وی با بیان اینکه بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت ، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد ، افزود : خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/  مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند .

    اکبری با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان شهرهای زابل ، هامون ، نیمروز ، میرجاوه ، قصرقند و فنوج مشمول جوانی جمعیت می شوند ، خاطرنشان کرد : متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند .

     




    مطالب مرتبط

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    با تلاش و پیگیری هایی که بعمل آمد و براساس اراضی تامین شده برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح شهرستان کاشان ، تخصیص زمین در قالب پویش دهه امامت و ولایت به متقاضیان انجام شد .

    |

    با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است .

    |

    در خصوص طرح نهضت ملی مسکن هم یک سایت ۳۰ هکتاری و یک سایت ۹۳ هکتاری برای ۷۵۰۰ نفر از متقاضیان طرح در نظر گرفته شده‌است که مراحل کمیسیون ماده پنج و طرح تفکیکی آن‌ها تمام شده‌است .

    |

    نظرات کاربران