در حال بارگذاری ...
  • تامین اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در سال جاری

    هم اینک و در یک سالگی صندوق ، کنش صندوق در پروژه‌های لاینحل و از پیش گره خورده وزارت راه وشهرسازی مثبت بوده است و بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها باقیمانده بود و وزارتخانه فرایندی برای حل مشکل مالی آن نداشت ؛ هم اکنون به‌کمک صندوق حل شده است و برخی از پروژه‌های مسکنی اولویت‌دار ، تکمیل شده و واحدهای مسکونی در اختیار مردم قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات‌عامل صندوق ملی مسکن از تامین اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد تومانی صندوق مسکن در سال جاری برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد .

    محمدرضا مهدیار اسماعیلی درباره کمک‌های مالی صندوق ملی مسکن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در سال جاری توسط این صندوق ، توضیح داد : رقمی که از ابتدای امسال تاکنون به حوزه مسکن توسط صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان ، ۱۶۰۰ میلیارد تومان سهم شهرهای جدید و برای تکمیل واحدهای مسکونی آن بخش و ۱۲۰۰ میلیاردتومان نیز برای تکمیل واحدهای مسکونی استان‌های کشور هزینه می‌شود .

    رئیس هیات‌عامل صندوق ملی مسکن در پاسخ به این پرسش که بدهی بانک‌هایی که به تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن عمل نکردند چه میزان است و چه میزانی از این جریمه‌ها به صندوق برگشته است ؟ گفت : برای سال ۱۴۰۰ بدهی بانک‌ها معادل ۶۹ هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۱ نیز بدهی بانک‌ها معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان است که در مجموع پیش‌بینی جریمه بانک‌های غیرمتعهد به بخش مسکن ۱۵۹ هزار میلیارد تومان است .

    مهدیار اسماعیلی تصریح‌کرد : پیگیر وصول بدهی بانک‌ها هستیم و از وزارت اقتصاد می‌خواهیم تا در پیگیری این موضوع اهتمام داشته‌ باشد .

    این مقام مسئول گفت : هم اینک و در یک سالگی صندوق ، کنش صندوق در پروژه‌های لاینحل و از پیش گره خورده وزارت راه و شهرسازی مثبت بوده است و بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها باقیمانده بود و وزارتخانه فرایندی برای حل مشکل مالی آن نداشت ؛ هم اکنون به‌کمک صندوق حل شده است و برخی از پروژه‌های مسکنی اولویت‌دار ، تکمیل شده و واحدهای مسکونی در اختیار مردم قرار گرفته است .

    وی درباره موجودی صندوق نیز توضیح داد : هم‌اکنون موجودی صندوق ملی مسکن و تخصیص‌های قطعی این صندوق معادل ۵ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان است که در اختیار صندوق قرار دارد و می‌تواند در آینده به پروژه‌ها و تکمیل آنها اختصاص یابد .




    مطالب مرتبط

    دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بوده است . در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    بر اساس دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اهتمام جدی اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو نسبت به تکمیل واحدها و رفع نواقص مجتمع‌ها ، مقرر گردید که این امر با همکاری وزارت ، سازمان ملی زمین و مسکن ، صندوق ملی مسکن و شرکت‌های تعاونی مسکن مهر انجام گیرد .

    |

    نظرات کاربران