در حال بارگذاری ...
  • تجربیات ایران و ژاپن در زمینه مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها به اشتراک گذاشته شد

    مقرر است تا ادامه سیاست‌های NUP (سند توسعه شهری) به‌زودی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، بررسی ، مصوب و اجرایی شود . این سند بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، زمینه را برای همکاری‌های دو کشور ایران و ژاپن و هبیتات در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ارزشمند تاریخی فراهم می‌کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تجربیات ایران و ژاپن در زمینه احیای بافت‌های ارزشمند و مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها در نشستی مشترک بین کمیته ملی اسکان بشر ، کارشناس بین‌المللی سازمان ملل متحد و مدیران کل معاونت معماری و شهرسازی به اشتراک گذاشته شد .

    با حضور آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر ، ماساکاتسو میاجیما کارشناس بین‌المللی سازمان ملل متحد ، مدیران دفتر هبیتات در تهران ، مدیران معاونت معماری و شهرسازی نشست مشترکی در ساختمان دادمان برگزار شد . هدف از برگزاری این نشست به اشتراک‌گذاری تجربیات ایران و ژاپن در زمینه احیای بافت‌های ارزشمند و مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها بود .

    بر اساس اعلام آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر ، در این نشست تجربیات ژاپن در خصوص مقررات ساخت و ساز در نزدیکی گسل به اشتراک گذاشته شد . همچنین در این نشست همکاری‌های آتی و پروژه‌های مشترکی که بین معاونت معماری و شهرسازی ، هبیتات و کشور ژاپن قابل انجام است نیز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت .

    بر این اساس ، مقرر است تا ادامه سیاست‌های NUP (سند توسعه شهری) به‌زودی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، بررسی ، مصوب و اجرایی شود . این سند بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، زمینه را برای همکاری‌های دو کشور ایران و ژاپن و هبیتات در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ارزشمند تاریخی فراهم می‌کند . با اجرای این سند ، ایران ، این امکان را خواهد یافت تا از بودجه‌های بین‌المللی برای احیای بافت‌های ارزشمند استفاده کند .

    گفتنی است ، کارگاه تخصصی تجربیات ایران و ژاپن هفته آینده با حضور ماساکاتسو میاجیما کارشناس بین‌المللی سازمان ملل متحد در همکاری با سازمان نظام مهندسی و سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی و با حضور ۲۰۰ نفر از مهندسان در استان مازندران در محل پروژه به تاب ۲ برگزار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در سفری که سفیر ژاپن روز گذشته به ساری داشت و در سایه این سفر مذاکراتی انجام شد و در برنامه قرار گرفت تا بهتاب ۳ که شامل مطالعات مقاوم‌سازی ، انجام اجرای مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای و همچنین اجزای سازه‌ای و استفاده از تکنولوژی جداسازهای لرزه ای است ، در برنامه همکاری‌های ...

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران