در حال بارگذاری ...
  • ۳۶ هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در مازندران در حال ساخت است

    تاکنون آغاز ساخت ۶ و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده زده شده است و پروانه‌های ساختمانی آن‌ها صادر شده است و تلاش داریم با همین سرعت بخش اعظم مشکلات مسکن استان را حل کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت : ۳۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست اقدام داریم .

    علی دیوسالار در سی‌وسومین جلسه شورای تأمین مسکن مازندران که با حضور استاندار مازندران ، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران ، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید رجایی استانداری و فرمانداران (به‌صورت برخط) برگزار شد ، اظهار کرد : در این جلسه مصوب شد طی ۱۵ روز تمامی فرمانداران با برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکل تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن را حل کنند .

    وی بیان کرد : در همین راستا قرار است جلساتی با معاونت عمرانی استانداری مازندران ، اداره کل راه و شهرسازی و دستگاه‌های مرتبط برگزار شود تا بتوانیم مشکل تأمین زمین را حل کنیم . در این جلسه مصوب شد تا با همکاری بنیاد مسکن زمین‌های موردنظر به محدوده روستاها الحاق شود تا بتوانیم زمین لازم را در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم .

    دیوسالار با اشاره به اینکه بنیاد مسکن شناسایی زمین را انجام دهد ، گفت : ماده ۴ قانون اراضی تولید مسکن در حوزه مسکن روستایی انجام می‌شود.

    وی با اعلام اینکه در حوزه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شرایط خوبی داریم ، افزود : تاکنون آغاز ساخت ۶ و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده زده شده است و پروانه‌های ساختمانی آن‌ها صادر شده است و تلاش داریم با همین سرعت بخش اعظم مشکلات مسکن استان را حل کنیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تعهد استان در طرح نهضت ملی مسکن را ساخت ۱۶۴ هزار واحد طی چهار سال عنوان کرد و گفت : ۳۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در دست اقدام داریم که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده ، ۹ هزار و ۹۰۰ واحد خودمالکی و ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی است .

    استاندار مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد : با پیگیری مسوولان و همکاری بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن در طرح خود مالکی جلو هستیم .

    سید محمود حسینی پور با بیان اینکه در هر صورت تعهدات مجموعه راه و شهرسازی مازندران در طرح نهضت ملی مسکن باید عملیاتی شود ، بیان کرد : اکنون کمبود زمین شهری چالشی برای این موضوع شده است .

    نماینده عالی دولت در استان گفت : همه مدیران مکلف هستند تا فعالیت‌های خود در حوزه مسکن را به صورت روزانه در سامانه داشبورد مدیریتی حوزه نهضت مسکن ثبت کنند . داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در شهرستان‌های استان تهیه شده است و فرمانداران موظف به اجرای گزارش هستند .

    استاندار مازندران همچنین به فرمانداران شهرستان‌ها مأموریت داد با کمک دیگر دستگاه‌ها ظرف ۱۵ روز آینده زمین‌های ساخت مسکن را تعیین تکلیف کنند .

    وی از معرفی پنج شهرک مسکونی نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : وزارت راه و شهرسازی با ساخت سه شهرک و ظرفیت ۴۰ هزار واحد موافقت کرد .

    حسینی پور در مورد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مازندران اشاره کرد و گفت : در جلسه شورای مسکن محدودیت پنج درصد سهمیه کل برای مددجویان برداشته شده است .

    وی درباره طرح نهضت ملی مسکن روستایی مازندران افزود : در بخش مسکن روستایی مشکل زمین الحاق به بافت را داشتیم که مقرر شد تا مسوولان دستگاه های اجرایی همکاری کنند . این مصوبه امکان مناسبی برای رشد مسکن ملی در روستا های مازندران است .




    مطالب مرتبط

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    چهار شهرک با ۳۰ هزار واحد مسکن برای مازندران تعریف شد که امیدواریم از این طریق که فرصتی برای خانه دار شدن افراد است با مشارکت در طرح مسکن ملی ، خانواده‌ها صاحب مسکن شوند .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

    |

    نظرات کاربران