در حال بارگذاری ...
  • نوسازی ۱۳۲۵ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری شهرستان پیرانشهر

    طرح بسته های تشویقی برای اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : برنامه چهار ساله بازافرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری در پیرانشهر یک هزار و ۳۲۵ واحد است .

    مهرداد حبیب نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر که در سالن جلسات شهرداری این شهر و با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی برگزار شد ، گفت :  بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی تاکنون در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و با این آمار شهرستان پیرانشهر رتبه اول استانی را در این بخش دارد . طرح بسته های تشویقی برای اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شد .

    رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ثبت پروانه های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و محل نماز جمعه به مردم ، ارائه تخفیفات  پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید و قابل پیگیری در شهرستان است . تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی و همچنین شناسایی و بازبینی محدوده های هدف بازآفرینی شهری پیرانشهر و تعیین و تکلیف قیرهای رایگان سنوات قبل از مسائل مهم و با اهمیت به شمار می‌رود .

    وی بیان کرد : دستگاه‌های شهرستان متولی و دخیل در پروژه‌های کتابخانه، محل پلاتو شهرستان، اجرای طرح ساخت مدرسه باید اقدامات لازم را برای پیگیری و اجرای طرح مورد نظر انجام دهند تا طرح‌ها به صورت دقیق و در زمان بندی تعیین شده اجرایی شوند . در خصوص اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرستان باید اولویت بندی بر اساس نیاز مردم منطقه مورد نظر انجام گیرد تا توسعه رفاه اجتماعی را شاهد باشیم و از اجرای طرح‌های فاقد اولویت خودداری شود .




    مطالب مرتبط

    شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    |

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    نظرات کاربران