در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین برای ساخت ۹۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی در استان سیستان و بلوچستان

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم براساس مختصات فرهنگی منطقه دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای احداث ۹ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی (یک طبقه حیاط دار) طرح نهضت ملی در این استان خبر داد .

    عطاء اله اکبری گفت : در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده است که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه را برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم کرد ، در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند .

    وی با بیان اینکه در شهرهایی که مشکل زمین ندارند این طرح قابلیت اجرایی شدن دارد ، اظهار کرد : توسعه افقی شهرها می‌تواند نخستین قدم باشد اما تا حدی که طبق طرح جامع نیاز به بلندمرتبه‌سازی نباشد .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : در این استان همسو با اولویت دولت ، زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان‌های استان به جز زاهدان و چابهار تامین شده که بعد از بررسی به ۹ هزار و ۴۷۱ متقاضی طرح اراضی واگذار شده است و این روند همچنان با قوت ادامه دارد .

    اکبری تاکید کرد : ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم براساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . در مجموع تاکنون ۲۳۸ هزار و ۷۸ نفر در سیستان و بلوچستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۸ هزار و ۳۵۵ نفر واجد شرایط چهارگانه بوده و تایید نهایی شده‌اند .




    مطالب مرتبط

    اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان علاوه بر رونق واحدهای تولیدی اشتغال حدود ۶۰ هزار نفر را در این خطه به عنوان جوانترین استان کشور به همراه داشته است .

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    اجرای طرح‌های مسکن در روستا و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سطح استان آذربایجان غربی توسط بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و برای تمام چهار هزار و ۴۵۶ متقاضی تخصیص زمین انجام شده‌ است .

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    نظرات کاربران