در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به ۲۰ بانک عامل ملت ، ملی ، مسکن ، صادرات ، رفاه کارگران ، سپه ، تجارت ، شهر ، سامان ، پاسارگاد ، خاورمیانه ، پارسیان ، سینا ، کارآفرین ، آینده ، گردشگری ، اقتصادنوین ، ایران زمین ، پست بانک و موسسه اعتباری ملل ابلاغ شد .

    بانک مرکزی اعلام کرد که در خصوص افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن و حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار در تاریخ ۲۸ آذر ۱۴۰۲ مقرر شد : "سقف کلی تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن به مبلغ ۸۰۰ هزار میلیارد ریال و همچنین سقف فردی تسهیلات یادشده بر اساس طبقه‌بندی مناطق جغرافیایی به شرح ذیل ، افزایش یابد : دو میلیارد (۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال برای شهر تهران ، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون (۱،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال برای مراکز استان‌ها ، یک میلیارد (۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال برای سایر شهرها ، ۴۰۰ میلیون (۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال" برای روستاها .

    گفتنی است ، تسهیلات مزبور با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال قابل پرداخت است . همچنین نحوه معرفی متقاضیان واجد شرایط جهت بهره‌مندی از تسهیلات مزبور طبق روال گذشته توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    نظرات کاربران