در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی در پروژه احداث بیمارستان ۲۰۰ تختی کوار در استان فارس

    عملیات اجرایی این بیمارستان از آبان ۱۴۰۱ شروع شد و هم‌اکنون در مرحله اجرای اسکلت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۲۰۰ تختی کوار در استان فارس به ۳۳ درصد رسید از برنامه تکمیل و تحویل این بیمارستان در ۱۴۰۵ خبر داد .

    علی نبیان روند احداث بیمارستان کوار را تشریح کرد و گفت : بیمارستان کوار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۶۵۳ مترمربع در حال احداث است. زیربنای کل این بیمارستان حدود ۲۰ هزار مترمربع و ساختمان‌های جنبی آن نیز حدود ۱۲۰۰ مترمربع است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیمارستان ۲۰۰ تختی کوار با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در حال احداث است از امکان افزایش تخت‌های این بیمارستان خبر داد . عملیات اجرایی این بیمارستان از آبان ۱۴۰۱ شروع شد و هم‌اکنون در مرحله اجرای اسکلت است .

    وی توضیح داد : این پروژه بیمارستانی جزو پروژه‌های عمرانی است و با منابع مختلفی از جمله بودجه مصوب سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات متوازن و از محل ارزش افزوده ، احداث خواهد شد . بر اساس موافقت‌نامه در برنامه است تا با تامین منابع ، این پروژه ۱۴۰۵ به اتمام برسد و بهره‌برداری شود .

    گفتنی است ، در جریان این بازدید ، مظفری نماینده مردم سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و تعدادی از مسئولان استان ، معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند .

     




    مطالب مرتبط

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران