در حال بارگذاری ...
  • احداث ۸۸۰۰ واحد مسکونی در ۴۴۰ هکتار شهرک جدید استان لرستان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه‌ و شهرسازی لرستان با اشاره به احداث ۸۸۰۰ واحد مسکونی در ۴۴۰ هکتار شهرک جدید این استان ، گفت : ۲۳۷۵ هکتار زمین برای طرح ملی مسکن در لرستان تأمین شده‌ است .

    بهزاد شاکرمی با اشاره به تعهد لرستان برای ساخت ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی در طرح ملی مسکن اظهار داشت : این رقم معادل حدود ۳درصد از ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور است .

    وی با بیان اینکه ساخت مسکن در چهار بخش حمایتی ، خودمالک ، روستایی و بافت‌های فرسوده است ، افزود : تأمین مسکن جزو اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است . سهمیه این استان در بخش حمایتی ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی ، ۲۲ هزار و ۷۳ واحد مسکونی در بخش خودمالک ، ۲۸ هزار واحد مسکونی در بخش روستایی و ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد مسکونی در بخش بافت‌های فرسوده است .

    وی با تأکید به اینکه تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در لرستان به‌دلیل وضعیت توپوگرافی و اراضی کشاورزی دشوار است ، بیان کرد : ساخت ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد حمایتی به ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین نیاز دارد .

    شاکرمی با بیان اینکه ۲۳۷۵ هکتار زمین برای طرح ملی مسکن در لرستان تأمین شده‌است، گفت: تأمین زمین برای حدود ۵۵ هزار واحد مسکونی انجام شده‌ است .

    مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با تأکید به اینکه ۱۷۲۴ هکتار الحاق زمین در محدوده شهرهای این استان داشته‌ایم که این رقم معادل ساخت ۴۳ هزار واحد مسکونی است ، ابراز کرد : ۲۵۱ هکتار الحاق زمین نیز در محدوده روستاها انجام شده‌است .

    شاکرمی با بیان اینکه مطالعات ساخت سه شهرک جدید در لرستان مصوب شده‌است، اظهار کرد: دو شهرک ۳۰۰ هکتاری و ۱۰۰ هکتاری در حومه خرم‌آباد و یک شهرک ۴۰ هکتاری در حومۀ کوهدشت احداث می‌شود . 

    وی با بیان اینکه ۸۸۰۰ واحد مسکونی در ۴۴۰ هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود، افزود: پیگیر احداث شهرهای جدید برای خرم‌آباد و احتمالاً بروجرد هستیم تا بخشی از واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن در این مناطق احداث شود .

    مدیرکل راه‌ و شهرسازی لرستان با اشاره به وجود ۲۰۵۱ هکتار بافت فرسوده در این استان، عنوان کرد: ۳۵۱ هکتار بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونت‌گاه‌ غیررسمی و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در لرستان وجود دارد.

    وی با بیان اینکه دولت مشوق‌های مالی، خدماتی و شهرسازی را برای توانمندسازی، بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده تعیین کرده‌است، بیان کرد: ۱۸۵ میلیون تومان از تسهیلات بافت فرسوده با سود صفر درصد پرداخت می‌شود.




    نظرات کاربران