در حال بارگذاری ...
  • بررسی وضعیت تامین اراضی برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت استان اصفهان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، مبحث اراضی مورد نیاز این طرح و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعیین تکلیف شد .

    یکصد و دوازدهمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان ، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد .  

    در این نشست ۴ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و شرکت‌ عمران شهر جدید بهارستان در خصوص تامین زمین متقاضیان قانون جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن گزارشی را ارائه نمود که مباحث با حضور اعضا به صورت ریزبینانه رسیدگی شد .  

    در ادامه گزارشی از تامین زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ، پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و ... ارائه و پیرامون مسائل و مشکلات موجود تصمیم‌گیری شد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست اظهار کرد : در استان اصفهان بیش از ۴۴۹ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۳ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند .  

    وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۷ هزار متقاضی در حال حاضر تایید نهایی شدند افزود : تا کنون برای افزون بر ۴۸ هزار متقاضی افتتاح حساب انجام شده و برای بالغ بر ۳۵ هزار متقاضی نیز تخصیص پروژه صورت گرفته است . در حال حاضر در سطح استان اصفهان برای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ پروژه تعیین شده که بیش از ۳۹ هزار واحد در این پروژه ها تعریف و هم اکنون برای بالغ بر ۳۷ هزار واحد قرارداد سازنده امضا شده است .  

    وی گفت : در این نشست به صورت ویژه مبحث کسری اراضی طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی ریزبینانه قرار گرفت و با توجه به اینکه شهر جدید چهارم به عنوان هدف برای تامین کسری اراضی برنامه ریزی شده است در این رابطه مشاور انتخاب و طرح جامع آن در حال تهیه است که پس از تصویب اقدامات لازم به عمل می آید .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد : علاوه بر این و بصورت موازی با این اقدام ، کارشناسی لازم در خصوص سایر ظرفیت ها و اراضی موجود در نقاط دیگر انجام شد که در این خصوص مباحث آلودگی هوا، پدافند غیرعامل ، آب ، فرونشست ، دسترسی ها ، جمعیت و آینده شهر بررسی و نتایج آن در جلسه مطرح شد . 




    مطالب مرتبط

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    واگذاری زمین به خانواده‌هایی که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است .

    |

    در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین بوده است ، البته تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی را تأمین زمین کردیم و ۱۴ هزار واحد کلید خورده و با پیشرفت خوبی در حال ساخت است .

    |

    بدون شک کشور برای آبادانی و پیشرفت به جمعیتی جوان و پویا نیاز دارد تا در زمینه اشتغال فعال باشد در غیر این صورت و حرکت هرم سنی به سمت پیری قطعا در آینده با بحرانی جدی روبه‌رو خواهیم شد .

    |

    توسعه محدوده‌های شهری و کمک به اقشار فاقد مسکن سیاست اداره کل راه و شهرسازی استان است و با این کار در تلاش هستیم قیمت زمین را کاهش دهیم .

    |

    نظرات کاربران