دانشآموزان با فناوریهای نوین ساختمانی آشنا میشوند
استفاده از نرمافزارهای طراحی سهبعدی، شبیهسازیهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ، مدلسازی اطلاعات ساختمان و پلتفرمهای آموزش آنلاین نیز میتوانند به هنرآموزان و دانشآموزان کمک کنند تا به صورت تعاملی با مفاهیم فناوریهای نوین ساختمانی آشنا شوند .
به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای تحقق حکمرانی فناورانه در وزارت راه و شهرسازی ، مرکز تحقیقات در بهروزرسانی و تولید محتوای آموزشی متناسب با فناوریهای نوین و تربیت نیروی ماهر هماهنگ با نیازهای صنعت ساختمان و همچنین توسعه مدارس فنی و حرفهای تخصصی با وزارت آموزش و پرورش همکاری میکند .
علیاکبر حدادی هرندی در جلسه ارزیابی کتب درسی فنی و حرفهای با تاکید بر نقش مهم فناوریهای نوین ساختمانی در پیشرفت حوزه ساخت و ساز سریع ، سبک و ایمن ، گفت : با معرفی فناوریهای نوین در کتب درسی ، دانشآموزان قادر خواهند بود بهترین دستاوردها و روشهای مدرن ساختمانی را درک کرده و در آینده به عنوان نیروی ماهر و شایسته در این حوزه مشغول به کار شوند .
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به تأثیر این تغییرات در کتب درسی بر آینده صنعت ساخت و ساز گفت : معرفی فناوریهای نوین ساختمانی در کتب درسی علاوه بر ارتقا دانش ، مهارت و نگرش باعث افزایش توانمندیهای دانشآموزان در حل مسائل مرتبط با طراحی و ساخت ساختمانها و پیشرفت سریعتر و مؤثرتر در صنعت ساخت و ساز میشود ، که نوآوری ، بهبود فرآیندهای ساختمانی ، کاهش هزینهها و افزایش کیفیت ساختمانها می تواند پیامد آن باشد و در نهایت به رشد اقتصادی ، ایجاد شغلهای جدید و توسعه پایدار در حوزه ساخت و ساز کشور کمک خواهد کرد .
هرندی در خصوص نقش مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بروزرسانی محتوای آموزشی و ارتقای دانش هنرآموزان فنی و حرفهای گفت : مرکز با بررسی نیازهای بازار ، مشارکت صنعت و مشاوره با انجمنهای علمی و صنفی ، تیمهای تخصصی از مهندسان و متخصصان ساختمانی ، تلاش خواهد کرد نتایج تحقیقات ، نظریههای فنی و تجارب حاصل از گواهینامههای فنی و همچنین مباحث مقررات ملی ساختمان را در قالب محتوای آموزشی مناسب تهیه و به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی پیشنهاد دهد .
وی ادامه داد : همچنین سعی خواهیم کرد همکاری فعالی با معلمان و هنرآموزان داشته باشیم و از طریق برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی برای آنها ، اطمینان حاصل شود که محتواهای آموزشی پیشنهادی بهطور موثر و جذاب در محیط کلاسی اجرا می شوند و دانشآموزان بهترین تجربه آموزشی را کسب خواهند کرد .
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در پایان با تاکید بر استفاده از فناوریهای تحولآفرین در فرآیند آموزش این فناوری ها گفت : استفاده از نرمافزارهای طراحی سهبعدی ، شبیهسازیهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ، مدلسازی اطلاعات ساختمان و پلتفرمهای آموزش آنلاین نیز میتوانند به هنرآموزان و دانشآموزان کمک کنند تا به صورت تعاملی با مفاهیم فناوریهای نوین ساختمانی آشنا شوند .