در حال بارگذاری ...
  • تحقق ۶۶ درصدی برنامه نوسازی مسکن در استان آذربایجان‌غربی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : برنامه ۲ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در آذربایجان‌غربی ۱۶ هزار و ۲۰۵ واحد بوده که ۶۶ درصد این برنامه محقق شده است .

    سید محسن حمزه‌لو در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی که به ریاست استاندار و در سالن جلسات استانداری برگزار شد ، گفت : تاکنون ۱۰ هزار و ۶۳۴ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده‌است و پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند . طرح بسته‌های تشویقی برای اجرا در محلات بافت فرسوده ۱۶ شهر استان که دارای محلات هدف بازآفرینی شهری هستند ، به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان وارد مرحله اجرایی شده‌است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی ، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و ارائه تخفیفات پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تأکید و قابل پیگیری در شهرستان‌ها است . شهرهای پیرانشهر ، بوکان ، ماکو و خوی شهرهایی هستند که در این بخش رتبه برتر را دارند و ۱۰۰ درصد سهمیه دو ساله بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را اجرایی کردند .

    وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی ، بیان کرد : اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۸۸ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی تأمین شده و مشکلی از بابت تأمین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن وجود ندارد .

    مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن گفت : تاکنون ۳۶۰ هکتار زمین با قابلیت بارگذاری ۱۸ هزار واحد در آذربایجان‌غربی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن آماده‌سازی شده‌است . همچنین در حال حاضر مطالعات آماده‌سازی ۴۳۶ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده و آماده آغاز عملیات آماده‌سازی است .

    وی بیان کرد : تسهیلات نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که به متقاضیان نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود .

    استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت : شهرداری‌های سطح استان همکاری لازم برای ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری را داشته‌باشند .

    محمد صادق معتمدیان اظهار کرد : شهرداری‌ها ظرف مدت یک ماه پروانه‌های ساختمانی را در سامانه ستاد ملی ثبت کنند و معاونت عمرانی استانداری این مسئله را تا حصول نتیجه پیگیری کند . تأمین مسکن برای متقاضیان نهادهای حمایتی در اولویت بوده و تأمین زمین برای این بخش مورد توجه بوده چرا که اولویت ما رسیدگی به مسئله افراد فاقد مسکن است .

    استاندار آذربایجان‌غربی افزود : در بحث مسکن روستایی باید هم افزایی و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و از ظرفیت اراضی روستاهای حومه شهر نیز برای تأمین اراضی مساکن نهادهای حمایتی بهره‌برداری لازم صورت گیرد . در بخش آماده‌سازی و تأمین زمین اقدامات خوبی صورت گرفته و باید مسئله احداث مساکن و بهره‌برداری از ظرفیت انبوه‌سازان نیز در اولویت برنامه‌ها باشد .




    مطالب مرتبط

    این عملکرد حاصل سیاست‌گذاری‌های صحیح ، انتخاب راهبردهای به‌جا و واگذاری کار به خود مردم و تقویت میزان مشارکت مردمی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن اعلام استان‌های برتر در فرایند نوسازی بافت فرسوده شهری گفت : نوسازی واحدهای ...

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    نظرات کاربران