در حال بارگذاری ...
  • نوسازی در بافت‌های ناکارآمدی شهری فرصتی برای تاب‌آوری شهرها و تامین مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری به عنوان فرصتی برای تاب‌آوری شهرها و تامین مسکن تاکید کرد و گفت : آمار واحدهای در دست نوسازی در دولت سیزدهم به ۱۸۲ هزار و ۳۵۰ واحد رسید .

    دولت سیزدهم با تمرکز بر نوسازی مسکن با رویکرد تحقق دو هدف عمده تولید مسکن و مقاوم‌سازی بناهای ناپایدار و تاب آور کردن شهرها کار خود را در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری ، آغاز کرد . در تحقق اهداف کلان دولت در احداث ۴ میلیون واحد مسکونی و ماموریت ویژه وزارت راه و شهرسازی در این سیاستگذاری ، سهم شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی عنوان شد .

    شرکت بازآفرینی شهری ایران در همراهی با معاونت معماری و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ مصوبه ای را در ۱۹ بند به تصویب رساند و ابلاغ کرد که در این مصوبه، راهکارهای مناسبی برای تمامی بافت‌ها و ترغیب ساکنان آنها برای نوسازی تعیین شد .

    هم زمان با این سیاستگذاری‌ها و اتخاذ مشوق‌های متعدد برای سازندگان و مالکان بافت‌های فرسوده ، بم که در ۲۰ سال گذشته نماد شهرهایی غیرمقاوم و ضعیف از منظر تاب‌آوری بود دستمایه فعالیت‌های متعدد اجتماعی برای شرکت بازآفرینی شهری ایران شد تا نیروهای جهادی را به ترغیب مردم برای نوسازی ساختمان‌های ساکن در  سراسر کشور ترغیب و تشویق کند .

    مشارکت ۴۵۰ شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده

    به گفته محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران سال گذشته رویداد بم برای ایران قوی با هدف ترغیب سازندگان و مالکان بافت‌های فرسوده و همچنین همراهی شهرداری‌ها برای مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده در بم به شکل نمادین اجرا شد. حاصل آن رویداد ، علاوه بر برگزاری ۱۷۰ نشست و گفت‌وگوی ۱۰ هزار نفر کارشناس با مالکان بافت‌های فرسوده شهری، همراهی ۴۵۰  شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده شده است .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری مسابقه دائمی رویداد بم در قالب جایزه ملی بم خبر داد و گفت : ۵ دی ماه امسال آغاز ارزیابی از مجموعه اقدامات برتر و ویژه‌ای که در رابطه با نوسازی و مقاوم‌سازی بم انجام شد را داشتیم که این جایزه بهانه‌ای برای تبلیع نوسازی می‌شود . بهمن ماه تقدیرها از برترین اقدام ها در سطح ملی و استانی انجام خواهد شد .

    صدور ۸۰ هزار پروانه ساختمانی در طی یکسال گذشته

    او گفت : در دو ماه گذشته در سطح کشور در زمینه نوسازی رشد ۱۵ درصدی ثبت شد. همچنین از ۵ دی ماه سال گذشته تا ۵ دی ماه امسال بیش از ۸۰ هزار پروانه صادر شده است که با این کار و آغاز ساخت واحدها در بافت فرسوده حداقل ۳۰ هزار بنای ناپایدار در کشور جای خود را به ۸۰ هزار واحد مقاوم و پایدار خواهند داد .

    آمار واحدهای در دست نوسازی در دولت سیزدهم به ۱۸۲ هزار و ۳۵۰ واحد رسید

    آیینی افزود : از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۴ هزار و ۶۰۱ واحد در سطح کشور به بهره‌برداری رسید و هم اکنون آمار واحدهای در دست نوسازی به ۱۸۲ هزار و ۳۵۰ واحد رسیده است .

     

     

    خبرنگار : سید علی سید صدر

     

     

     




    مطالب مرتبط

    سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی شرکت بازآفرینی شهری در تمامی حوزه‌های تحت‌مسئولیت در ترویج و جلب مشارکت مردم بوده و اساس کار خود را در دولت سیزدهم در اجرای رهنمودهای عملیاتی مقام معظم رهبری بر این موضوع قرار دادیم که شعار سال نیز تاییدی بر سیاست‌های شرکت است .

    |

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار ...

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    در دولت سیزدهم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، تشکیل حلقه‌های میانی را متشکل از نیروهای جهادی برای ترویج نوسازی در بافت‌های فرسوده از عوامل موفقیت طرح های بازآفرینی شهری در محدوده های هدف بازآفرینی عنوان کرده است و بر تشکیل این حلقه‌ها و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده می‌توانند از تمامی حمایت‌‍‌ها ...

    |

    نظرات کاربران