در حال بارگذاری ...
  • برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری به زودی مصوب می‌شود

    طبق آخرین اطلاعات اخذ شده از دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها (ادارات کل راه و شهرسازی) تاکنون ۲۸ استان شامل ۲۴۹ شهر و ۱۸۳۸ محله (۶۷۴ محله با گونه سکونتگاه غیررسمی ، ۸۹۱ محله با گونه بافت فرسوده و ۲۷۳ محله با گونه بافت تاریخی) اقدام به ارسال برنامه اقدام مشترک بازآفرینی کرده‌اند و در مجموع ۱۰ هزار و ۴۷۶ اقدام در راستای برنامه هفتم توسعه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت : برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری جمع‌بندی و در اولین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار جهت تصویب طرح خواهد شد .

    منصور استادی عنوان کرد : به‌ استناد ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار و همچنین مصوبات جلسه ۵۶ ستاد ملی بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم که به تایید رئیس جمهوری نیز رسیده است ، ستادهای بازآفرینی شهری استان و شهرستان‌ها موظفند نسبت به اولویت‌بندی ، تدوین و تصویب برنامه‌ها و پروژه‌های احیا ، بهسازی و نوسازی محلات هدف در قالب برنامه جامع اقدام مشترک با اولویت نوسازی مسکن در طول برنامه هفتم توسعه و ایجاد هماهنگی بین بخشی و نظارت بر اجرای مصوبات اقدام کنند .

    وی افزود : طبق آخرین اطلاعات اخذ شده از دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها (ادارات کل راه و شهرسازی) تاکنون ۲۸ استان شامل ۲۴۹ شهر و ۱۸۳۸ محله (۶۷۴ محله با گونه سکونتگاه غیررسمی ، ۸۹۱ محله با گونه بافت فرسوده و ۲۷۳ محله با گونه بافت تاریخی) اقدام به ارسال برنامه اقدام مشترک بازآفرینی کرده‌اند و در مجموع ۱۰ هزار و ۴۷۶ اقدام در راستای برنامه هفتم توسعه است .

    استادی خاطرنشان کرد : از ۶۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مندرج در برنامه ، ۵۱ درصد از اعتبار بر عهده شهرداری‌ها و ۴۹ درصد بر عهده سایر دستگاه‌های عضو ستادهای بازآفرینی شهری است ، بر اساس برنامه‌های مصوب حدود ۲۲۵ هزار میلیارد ریال در حوزه خدمات روبنایی ، ۱۰۸ هزار میلیارد ریال در حوزه خدمات زیربنایی ، ۱۴ هزار میلیارد ریال در حوزه توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی و ۱۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه ساماندهی معابر در نظر گرفته شده‌ است .

    مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ضمن اشاره به اهمیت تصویب برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در ستادهای استانی ، عنوان کرد : با توجه به اینکه مقرر است این برنامه در جلسه آتی ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه شود ؛ بنابراین از شهرداری‌های شهرهای دارای برنامه مصوب و همچنین ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به‌عنوان دبیران ستادهای استانی بازآفرینی شهری پایدار درخواست می‌شود ضمن مبادرت به تصویب برنامه اقدام مشترک استان‌های باقیمانده ، نسبت به بارگذاری اطلاعات مذکور در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری به آدرس درگاه (http://۸۲.۹۹.۲۲۷.۲۶/setadmeli) تا قبل از بسته شدن سامانه اقدام کنند .

     




    مطالب مرتبط

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی برای فعالیت در این حوزه به وجود آورده و در گام نخست سه موضوع اصلی معیشت، بهداشت و اشتغال در محلات کمتر برخوردار مورد توجه قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران