در حال بارگذاری ...
  • تایید نهایی ۶۱۱ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان چادگان

    در حال حاضر ۶۱۱ نفر از متقاضیان حائز شرایط ، تایید نهایی شدند که از این تعداد ۴۷۲ نفر متقاضیان شهر چادگان و مابقی متقاضیان شهر رزوه هستند . در حال حاضر ۲۲ واحد در ۱۱ پروژه تعریف شده است که برای ۲۲ واحد قرارداد با سازنده منعقد و برای این واحدها پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان از تایید نهایی ۶۱۱ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان چادگان خبر داد .

    شهاب ایمری اظهار کرد : این شهرستان با مساحت ۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ شهر چادگان و رزوه و شامل ۲ بخش مرکزی و چنارود است . جمعیت این شهرستان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳۲ هزار نفر بوده است که با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان چادگان ، جمعیت رو به افزایشی دارد لذا مبحث تامین مسکن بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص اقدامات موثری برای تامین زمین نهضت ملی مسکن ، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲) بعمل آمده است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بیان کرد : برای این طرح در مجموع ۱ هزار و ۷۲۵ نفر ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش های لازم ۷۶۳ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند .  

    وی افزود : در حال حاضر ۶۱۱ نفر از متقاضیان حائز شرایط ، تایید نهایی شدند که از این تعداد ۴۷۲ نفر متقاضیان شهر چادگان و مابقی متقاضیان شهر رزوه هستند . در حال حاضر ۲۲ واحد در ۱۱ پروژه تعریف شده است که برای ۲۲ واحد قرارداد با سازنده منعقد و برای این واحدها پروانه ساختمانی اخذ شده است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان در خصوص وضعیت تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت : در حال حاضر ۳۷ هکتار زمین تامین شده است که ۲۷ هکتار در شهر چادگان و ۱۰ هکتار زمین در شهر رزوه واقع شده است . از اراضی تامین شده در شهر چادگان ۵.۷ هکتار داخل محدوده و ۲۲ هکتار الحاق به محدوده شهری است و در شهر رزوه نیز ۱۰ هکتار الحاق به محدوده شهری بوده که طرح تفکیکی این اراضی در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح ، بالغ‌ بر ۲۵۹ همت بوده است که به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپرده‌های شبکه بانکی کشور ، با سهمیه بیش از ۱۸/۵ درصد از نهضت ملی مسکن بیشترین سهمیه را در میان تمام بانک‌های کشور داشته است .

    |

    تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

    |

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

    |

    نظرات کاربران