در حال بارگذاری ...
  • صدور بیش از ۱۸ هزار پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان خراسان جنوبی

    در راستای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن خدمات شهرداری های استان جهت صدور پروانه ساخت طرح نهضت ملی مسکن با ۳۰ درصد تخفیف و خدمات طراحی و نظارت سازمان نظام مهندسی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از صدور بیش از ۱۸ هزار پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای سطح استان خبر داد .

    میرمحمد مودی اظهار کرد : از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دراستان تا کنون بیش از ۱۸۲۰۰ پروانه ساختمانی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ شهر استان توسط شهرداری ها صادر شده است . از این تعداد پروانه صادر شده در سطح استان تعداد ۲۰۹۷ واحد پروانه مربوط به ۶ شرکت انبوه سازی  بوده که صادر شده و مربوط به شهر بیرجند است که عملیات اجرایی و احداث واحدها با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است .

    مودی افزود : در راستای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن خدمات شهرداری های استان جهت صدور پروانه ساخت طرح نهضت ملی مسکن با ۳۰ درصد تخفیف و خدمات طراحی و نظارت سازمان نظام مهندسی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود .

    وی افزود : بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در صورت تکمیل بودن مدارک و تاییدیه های نقشه ها ، شهرداری هاظرف مدت دو روز نسبت به صدور پروانه ها اقدام می‌کنند .




    مطالب مرتبط

    از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این ...

    |

    شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن شهر بویین میاندشت از اراضی که معادل ۸۴ واحد مسکونی به‌صورت واگذاری گروهی تعریف شده است برای ۷۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ و فونداسیون این واحدها به اتمام رسیده است .

    |

    نظرات کاربران