در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده استان زنجان

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده ، ۵۹ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد.

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با احتساب بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی شده مسکن در استان زنجان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۵ هزار و ۷۱ واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری در قالب سلسله آیین افتتاحات گروهی به بهره‌برداری رسید .

    محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز گذشته ۱۶ دی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد نوسازی مسکن در استان زنجان که با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد ، اظهار کرد : در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده ، ۵۹ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد .

    آیینی با متذکر شدن حجم بالای بناهای فرسوده ، افزود : دولت با تدوین بسته‌های تشویقی اعم از اداری ، مالی و شهرسازانه توانسته است به این طرح شتاب دهد و موانع کار را بیش از پیش رفع کرده و بستر مردمی‌سازی را نیز تسهیل کند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : همزمان با سفر هیات دولت به استان زنجان و دهمین آیین بهره‌برداری از واحدهای نوسازی مسکن در دولت سیزدهم طرح کلید به کلید با واگذاری ۴ واحد مسکونی به ۴ خانوار ساکن در محله سکونت‌گاه غیررسمی پرخطر کوی فلسطین زنجان ، اجرایی شد .

    آیینی گفت : از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲۰۳ هزار واحد در دست نوسازی بوده که بیش از ۱۸۲ هزار از آن در این دولت شروع شده است .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، تشکیل حلقه‌های میانی را متشکل از نیروهای جهادی برای ترویج نوسازی در بافت‌های فرسوده از عوامل موفقیت طرح های بازآفرینی شهری در محدوده های هدف بازآفرینی عنوان کرده است و بر تشکیل این حلقه‌ها و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده می‌توانند از تمامی حمایت‌‍‌ها ...

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران