در حال بارگذاری ...
  • اجرای عملیات آماده سازی ۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی به مساحت ۱۵۹۳ هکتار

    تاکنون برای ۱۸ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون ، هفت هزار و ۳۹۷ واحد مرحله اتمام اسکلت ، سه هزار و ۸۳۲ واحد مرحله اتمام سفت کاری ، هزار و ۸۰۴ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و ۸۸۴ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است که در شهر بیرجند ۹۴ درصد پروانه ساختمانی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : ۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی به مساحت هزار و ۵۹۳ هکتار در خراسان جنوبی در حال آماده سازی است .

    میرمحمد مودی در بیست و هشتمین جلسه شورای مسکن استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور سایر اعضا در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد : ۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی به مساحت هزار و ۵۹۳ هکتار در خراسان جنوبی توسط مجریان در حال آماده سازی است پیشرفت فیزیکی متوسط ٢٠ درصد دارد و ۷ سایت دیگر هم در دست مطالعه است .

    مودی در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت : ۱۱۵ هزار و ۶۹ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۲۶۰ نفر تایید نهایی شده و برای تعداد ۳۱ هزار و ۴۶۲ واحد زمین تامین شده است .

    وی افزود : تاکنون برای ۱۸ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون ، هفت هزار و ۳۹۷ واحد مرحله اتمام اسکلت ، سه هزار و ۸۳۲ واحد مرحله اتمام سفت کاری ، هزار و ۸۰۴ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و ۸۸۴ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است که در شهر بیرجند ۹۴ درصد پروانه ساختمانی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات خود مالک شهری گفت : سهمیه خراسان جنوبی در این زمینه پنج هزار واحد بوده که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۴ نفر به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد هزار و ۲۱۸ نفر یعنی ۴۸ درصد در مرحله انعقاد قرارداد هستند .

    مودی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن هم گفت : ۲۲ هزار و ۵۰۳ متقاضی در زمینه تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد هفت هزار و ۸۵۲ قرارداد با بانک‌های متولی قرارداد بسته‌اندو۲ هزار و ۵۳۹ نفر در انتظار تعیین شعبه هستند . در این جلسه گزارش شرکت آب منطقه در خصوص سیل بندهای سایت های طرح نهضت ملی مسکن بررسی و مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با همکاری شرکت آب منطقه ای در خصوص طرح مطالعات اجرایی سیل بندهای سایتهای استان و مخاطرات آن اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    در طرح جوانی جمعیت ، زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد .

    |

    شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

    |

    نظرات کاربران