در حال بارگذاری ...
  • لزوم بهره گیری از فرصت سه ماهه برای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی

    صدور سند برای زمین‌هایی ممکن است که قبل از فروردین سال ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آن‌ها انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان از شهروندان خوزستانی خواست تا از فرصت کمتر از سه ماه دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان که متصرف زمین‌های دولتی هستند بهره گیری کنند .

    مسعود بیات منش با اشاره به برنامه دولت و فعال شدن ظرفیت بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گفت : ساکنان متصرف زمین‌های دولتی در سکونتگاه های غیر رسمی پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility. udre. ir می‌بایست با به همراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به ادارات راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کنند .

    وی تصریح کرد : صدور سند برای زمین‌هایی ممکن است که قبل از فروردین سال ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آن‌ها انجام شده است .

    بیات منش این موضوع را در راستای امکان صدور پروانه و پایان کار نوسازی و بهسازی محلات هدف سکونتگاهی با هدف افزایش استحکام بناهای تازه تاسیس شده، ایجاد حس تعلق و در نهایت افزایش کیفیت زندگی ساکنان محلات عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    در این توافق نامه ضمن تعیین تعهدات طرفین ، دانشگاه متعهد شد در تأمین مالی پروژه احداث واحدهای مسکونی ویژه کارمندان دانشگاه آزاد از محل منابع داخلی در اختیار دانشگاه و نیز سایر منابع بانکی و… مشارکت داشته باشد .

    |

    کارگروه امور زیربنایی زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی استان و وظیفه آن تصویب طرح‌های کلان از حوزه‌های مختلف شهرستانی ازجمله در بخش صنایع، کشاورزی ، مسکن و موارد متعدد دیگر است . بر اساس قانون ، اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی به‌عنوان شورایی مهم و تصمیم گیر از سوی همه ...

    |

    طبق آنچه مصوب شده قیمت تمام شده مسکن به ازای هر متر مربع حدود ۹ میلیون تومان است که با تعدیل تورم به میزان ۲۵ درصد و سایر هزینه ها این رقم به حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان می رسد که بخشی از مبلغ ساخت مسکن از طریق تسهیلات بانکی و بخشی دیگر از آورده متقاضیان تامین می‌شود .

    |

    با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور ، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضائی به نهضت ملی تبدیل کنیم .

    |

    نظرات کاربران