در حال بارگذاری ...
  • استمرار نظارت بر کارگاه‌های ساختمانی در شهرستان علی آباد کتول

    در صورت‌ عدم اصلاح موارد ، تخلف مهندسین مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره راه و شهرسازی علی آباد کتول گفت : در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، بر روند اجرای پروژه‌های ساختمانی شهرستان نظارت می‌شود .

    نیما رضایانی گفت : براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و دستور العمل وزارتی ، نظارت بر چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرسازی و معماری به صورت جدی در شهرستان آغاز شده است .

    وی از بازدید و بازرسی بازرسان نظارت عالیه سازمان نظام منهدسی از ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان خبر داد و افزود : در راستای افزایش سرعت خدمت‌رسانی و تکریم ارباب رجوع ، کارشناسان نظارت عالیه در شهرستان بر روند ساخت پروژه‌های ساختمانی اقدام می‌کنند .

    رضایانی با اشاره به روند فعالیت کارشناسان ماده ۳۵ تصریح کرد : کارشناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه‌های صادره از ساختمان‌های دردست احداث آن مرجع به صورت موردی بازدید به عمل می‌آورند که در صورت رویت تخلفات ساختمانی ، موضوع تخلفات به مهندسین ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طی نامه‌ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی وعدم صدور پایان کار تا رفع تخلف اعلام می‌شود .

    سرپرست اداره راه و شهرسازی علی آباد کتول افزود : در صورت‌ عدم اصلاح موارد ، تخلف مهندسین مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد .

    وی با تاکید بر ضرورت اجرای ماده ۳۵ و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری تاکید کرد : بدیهی است که این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی ، اعتلای مهندسی استان ، بالابردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود . مردم شهرستان علی آباد کتول می‌توانند در صورت دارا بودن شکایات و انتقادات در خصوص پروژه‌های ساختمانی شهرستان با مراجعه به اداره راه و شهرسازی علی آباد کتول شکایات و انتقادات خود را ثبت کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    ساختمان‌ها به ویژه چند طبقه‌ها باید ادواری بررسی شوند و مالکان برای حفظ امنیت ساختمان‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهندسان استفاده کنند .

    |

    نظرات کاربران