در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن امکان ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن روستایی آذربایجان‌غربی

    بر اساس سهمیه اعلامی ، تکلیف آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در روستاهای آذربایجان‌غربی احداث ۵۲ هزار واحد مسکونی است و اراضی مستعد واقع در حریم روستاها شناسایی شده است . سیاست و اولویت دولت ، تولید مستمر و انبوه مسکن تبیین شده است و این طرح در آذربایجان‌غربی نیز با جدیت دنبال می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : ثبت‌نام‌ متقاضیان مسکن روستایی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در این استان امکان‌پذیر شده است .

    سید محسن حمزه‌لو جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها که در سالن جلسات فرمانداری ارومیه برگزار شد ، اظهار کرد : بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان حائز شرایط می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌نام کنند .

    وی ادامه داد : بر اساس سهمیه اعلامی ، تکلیف آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در روستاهای آذربایجان‌غربی احداث ۵۲ هزار واحد مسکونی است و اراضی مستعد واقع در حریم روستاها شناسایی شده است . سیاست و اولویت دولت ، تولید مستمر و انبوه مسکن تبیین شده است و این طرح در آذربایجان‌غربی نیز با جدیت دنبال می‌شود .

    حمزه‌لو بیان کرد : اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود .

    وی اضافه کرد : در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده و برای متقاضیان واجد شرایط تخصیص انجام می‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران