در حال بارگذاری ...
  • احداث سه شهرک جدید در استان لرستان تصویب شد

    بر اساس قانون ، شهرک باید خارج از حریم شهر احداث شود و به طور معمول پنج تا ۳۰ کیلومتر از شهر مادر فاصله دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت : احداث سه شهرک جدید در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای خرم آباد و کوهدشت تصویب شده است .

    بهزاد شاکرمی گفت : بیش از ۵۰ درصد مصوبات این شهرک ها انجام شده است و ۲ شهرک در "پیرجد و سرآبستان " خرم آباد و یک شهرک نیز در "تنگ قلعه" کوهدشت احداث می شود . عقد قرارداد ساخت این شهرک ها با مشاور انجام شده و در حال طراحی است تا بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هشت هزار و ۸۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این مناطق ساخته شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه تلاش می شود واحدهای این شهرک ها ویلایی و در مساحت ۳۰۰ متر مربع احداث شود ، ادامه داد : بر اساس قانون ، شهرک باید خارج از حریم شهر احداث شود و به طور معمول پنج تا ۳۰ کیلومتر از شهر مادر فاصله دارند .

    شاکرمی یادآور شد : برنامه ما ساخت دست کم ۱۰ شهرک است که مشاور این امر انتخاب و ۲۶ نقطه را برای شهرک سازی معرفی کرده است و در شهرهایی که کمبود زمین وجود دارد ، شهرک سازی در دستور کار قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از بهره برداری سه هزار واحد مسکونی شهری و روستایی طی ماه‌های آینده به متقاضیان طرح نهضت ملی ...

    |

    شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

    |

    نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

    |

    نظرات کاربران