در حال بارگذاری ...

تکمیل ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در استان خوزستان تا پایان سال جاری

با وجود اقدامات خوبی که در مسکن مهر استان صورت گرفت ، میزان واحدهای باقیمانده در این طرح همچنان زیاد است به گونه‌ای که از دستور کار طرح نهضت ملی مسکن در چند استان ، بالاتر است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : تا پایان امسال ۲ هزار و ۴۰۰ واحد باقیمانده از طرح‌های مسکن مهر در خوزستان تعیین تکلیف می‌شود .

میثم آذرسا با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در استان بیان کرد : تعهد استان در طرح مسکن مهر ، ساخت ۷۷ هزار و ۳۲۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بود که ساخت این واحدها در دولت نهم آغاز شد .

وی با اشاره به ۱۵ هزار و ۶۹۲ واحد باقیمانده از طرح مسکن مهر در استان افزود : تا پایان امسال نیز ۲ هزار و ۴۰۰ واحد دیگر از طرح‌های مسکن مهر در خوزستان تعیین تکلیف می‌شود .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضایی به نهضت ملی تبدیل کنیم .

وی افزود : حدود ۷ هزار واحد مسکن مهر در استان فاقد متقاضی بوده که باید آنها را به طرح نهضت ملی مسکن تبدیل کنیم . سه هزار و ۷۰۰ واحد از مساکن مهر خوزستان مشکل حقوقی دارند همچنین سه هزار و ۶۵۹ واحد نیز جزو تعاونی‌های مشکل‌دار بوده و وجاهت حقوقی برای ادامه فعالیت ندارند .

وی اظهار کرد : با وجود اقدامات خوبی که در مسکن مهر استان صورت گرفت ، میزان واحدهای باقیمانده در این طرح همچنان زیاد است به گونه‌ای که از دستور کار طرح نهضت ملی مسکن در چند استان ، بالاتر است .




مطالب مرتبط

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

|

ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

|

نظرات کاربران