در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهر بلداجی

    ظرفیت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این زمین برای ۸۴ متقاضی خواهد بود و ۲.۵ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است تا در فاز اول ۱۶۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهر ساماندهی شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ عملیات اجرایی طرح های حمایتی مسکن با کلنگ زنی آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن در شهر بلداجی پس از ۱۲ سال انتظار مردم کلید خورد .

    خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهر بلداجی گفت : شاهد کلنگ زنی عملیات آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن شهر بلداجی در زمینی به مساحت دو و نیم هکتار با حضور استاندار و مدیران اجرایی استانی و شهرستان بروجن هستیم .

    وی ادامه داد : ظرفیت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این زمین برای ۸۴ متقاضی خواهد بود و ۲.۵ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است تا در فاز اول ۱۶۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهر ساماندهی شوند .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن برای شهر بلداجی را یک هزار و ۱۲۸ واحد عنوان کرد و افزود : تاکنون ۶۸۲ متقاضی در این شهر ثبت نام کرده‌اند و ۱۱۵ نفر تأیید نهایی شده اند .

    باقری در خصوص نحوه ساخت واحدها نیز گفت : ساخت واحدها در شهر بلداجی به صورت گروه‌های ساخت دونفره خواهد بود .

    وی همچنین از ثبت نام ۵۷ متقاضی برای دریافت زمین رایگان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این شهر خبر داد و گفت : به زودی قرعه کشی واگذاری زمین‌های جوانی جمعیت در شهر بلداجی نیز انجام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    تاکنون آورده هر متقاضی این پروژه حدود ۷۰۰ میلیون تومان می باشد که در این مرحله متقاضیان جهت قسط‌بندی تسهیلات خود به بانک معرفی می‌شوند و پس از تعیین قیمت نهایی و تسویه حساب ، کلید واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت .

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    نظرات کاربران