در حال بارگذاری ...
  • آمار نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳ برابر شد

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : همکاری پر رنگ شهرداری‌ها و شرکت بازآفرینی شهری ایران منجر به تسریع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده می‌شود و هم‌اینک آمار نوسازی در شهر تهران نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    محمد آیینی با بیان این که متولی اصلی نوسازی شهری ، شهرداری‌ها هستند ، عنوان کرد : در دولت سیزدهم و با توجه به نگاه مثبت وزیر راه و شهرسازی که شهرداری‌ها را شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی می‌دانند، شتاب‌دهی به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در اولویت قرار گرفته است .

    آمار نوسازی در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳ برابر شد

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که همکاری پر رنگ شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی منجر به تسریع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده می‌شود ، گفت : شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    آیینی ادامه داد : به منظور افزایش همکاری با شهرداری‌ها متن تفاهمنامه‌ای را برای ادارات کل راه و شهرسازی ارسال کرده و از آن‌ها خواسته‌ایم این تفاهمنامه را با شهرداری‌های استان خود امضا کنند ، این امر علاوه بر این که سرآغاز همکاری جدی‌تر با شهرداری‌ها خواهد بود ؛ منجر به شتاب‌بخشی نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد نیز می‌شود .

    موافقت ۱۶۰ شهرداری برای ارایه مشوق‌های شهرسازانه

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که تاکنون با ۱۶۰ شهرداری این تفاهمنامه امضا شده و کار به خوبی پیش می‌رود ، عنوان کرد : در این تفاهمنامه وظایفی برای شهرداری‌ها و وظایفی برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است . در این تفاهمنامه از شهرداری‌ها خواسته شده تا سهم خود از ساخت سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد را با اعطای مشوق‌های شهرسازانه ، مالی ، اداری و بسته تشویقی ۱۹ بندی به متقاضیان انجام دهند .

    اطلاع‌رسانی گسترده به ساکنان بافت‌های فرسوده برای نوسازی

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : شهرداری‌ها می‌توانند در این مسیر برای اطلاع‌رسانی و تشویق شهروندان به نوسازی واحدهای فرسوده از توان و ظرفیت گروه‌های جهادی متخصص ، بسیج محلات ، دفاتر تسهیلگیری و .. استفاده کنند . همچنین مردم باید بدانند در صورت انجام نشدن کارها باید به چه نهاد و سازمانی مراجعه کنند .

    ارایه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور مجوزها در بافت‌های فرسوده شهرها

    وی کاهش زمان صدور پروانه ، ارایه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در صدور مجوزها ، همکاری در تدوین برنامه توسعه محلات ، ثبت اطلاعات صدور پروانه‌های ساخت و پیشرفت فیزیکی این پروانه‌ها در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری را از مواردی برشمرد که در این تفاهمنامه برعهده شهرداری‌ها گذاشته شده است .

    حمایت‌ مالی از بهسازی معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی در اولویت شرکت بازآفرینی است

    آیینی تصریح کرد : در مقابل از ادارات کل راه و شهرسازی خواسته‌ایم تا شهرداری‌ها را آموزش دهند ، حلقه‌های میانی را راه‌اندازی و مصوبات کمیسیون ماده پنج در بافت‌های فرسوده را خارج از نوبت پیگیری کنند . همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران ، حمایت‌های مالی در بهسازی معابر خاکی محلات هدف و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده  را در اولویت قرار داده است .

    ۴۱ هزار واحد بافت فرسوده پایتخت در حال نوسازی است

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که اکنون در محلات هدف بازآفرینی شهری ساخت و ساز و نوسازی مسکن در حال انجام است ، اظهار کرد : تاکید ما بر مردمی‌سازی است و طی دو سال گذشته در شهر تهران نوسازی بیش از ۴۱ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شروع شده است .




    مطالب مرتبط

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    نظرات کاربران