در حال بارگذاری ...
  • تأمین ۹۰ درصد زمین‌های مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در استان خوزستان

    با توجه به آمار متقاضیان این طرح در استان ، باید یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به این موضوع اختصاص داده شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ثبت‌نام بیش از ۳۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت استان خبر داد و گفت : ۸۵ تا ۹۰ درصد زمین‌های مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در استان تامین شده است .

    میثم آذرسا با اشاره به اجرای طرح‌های مسکن در استان اظهار کرد : میزان تعهد خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد بوده که حدود سه برابر دستور کار مسکن مهر استان است .

    وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت توضیح داد : در این طرح به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از مهرماه ۱۴۰۰ به‌بعد متولد شده ، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری اهدا می‌شود . با توجه به آمار متقاضیان این طرح در استان ، باید یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به این موضوع اختصاص داده شود .

    مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تأمین ۸۵ تا ۹۰ درصد زمین‌های مورد نیاز برای طرح جوانی جمعیت در استان توضیح داد : با توجه به آمار بالای متقاضیان این طرح در سه شهر استان ، تلاش می‌کنیم تا زمین لازم برای این طرح عملیاتی شود .

    بر اساس این گزارش عملیات ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در استان خوزستان شروع شده که بخشی از آنها تا اواخر امسال به پایان می‌رسد .




    مطالب مرتبط

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با روسای ادارات شهرستانی مسائل و مشکلات و چالش‌های پیش روی طرح نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران