در حال بارگذاری ...
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال ساخت است

    نیاز کشور به ساخت سالی یک میلیون مسکن قطعی است و دولت سیزدهم تلاش کرد تا کمبودهایی که در حوزه ساخت مسکن در سال‌های قبل وجود داشت را جبران کند . هم اکنون و در دولت سیزدهم یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در حال ساخت است . در برخی موارد که نیاز به زمین بود واگذاری زمین انجام شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس‌جمهور در جمع ائمه جمعه سراسر کشور بر اهمیت ساخت مسکن در دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت : با تلاش‌های انجام شده هم اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور در حال ساخت است و کار واگذاری زمین به متقاضیان در شهرهای کوچک نیز در حال انجام است .

    سید ابراهیم رییسی در نشستی که با ائمه جمعه سراسر کشور داشت در بخشی از سخنان خود به موضوع مسکن اشاره کرد و گفت : باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور احداث می‌شد و در دولت قبل برنامه احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق نشد و با شروع به کار دولت سیزدهم احداث مسکن در برنامه این دولت قرار گرفت .

    رییس‌جمهور تاکید کرد : نیاز کشور به ساخت سالی یک میلیون مسکن قطعی است و دولت سیزدهم تلاش کرد تا کمبودهایی که در حوزه ساخت مسکن در سال‌های قبل وجود داشت را جبران کند . هم اکنون و در دولت سیزدهم یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در حال ساخت است . در برخی موارد که نیاز به زمین بود واگذاری زمین انجام شد .

    وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین برای ساخت مسکن عمدتا در شهرهای کوچک به دلیل دسترسی سهل‌تر به زمین در حال انجام است ، گفت : در انجام این مهم و تامین مسکن مورد نیاز متقاضیان ، دولت تلاش کرده است تا با واگذاری زمین، ساخت مسکن به شکل خودمالکی ، نوسازی بافت فرسوده و مجتمع سازی در مناطق مستعد ، مسکن مورد نیاز مردم را تامین کند .

    رییس‌جمهور با بیان اینکه ۱۱۰ هزار از ۲۴۰ هزار واحد مسکن باقی مانده از دولت‌های قبل ، تحویل مردم شده است ، گفت : دولت سیزدهم وارث ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده از دولت‌های گذشته است، در حالی که بودجه‌ها و اعتباراتی که از مردم اخذ شده بود نیز در بخش‌های دیگر مصرف شده بود .

    وی افزود : تا امروز بیش از ۱۱۰ هزار واحد از این مسکن‌ها تحویل شده است و هدفگذاری شده که تا چهار ماهه اول سال آینده تمام تعهدات ولو آنکه تعهد دولت‌های پیشین بوده، ما بتوانیم به این تعهدات وفا کنیم .

     




    مطالب مرتبط

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است ...

    |

    پیشرفت چشمگیر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گیلان منجر به امیدآفرینی در مردم شده و در فهوای این امید آفرینی ، اعتمادسازی صورت گرفته است .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    نظرات کاربران