در حال بارگذاری ...
  • پایان سال جاری آخرین مهلت دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان

    از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان توسط متقاضیان تنها تا پایان سال ۱۴۰۲ ممکن است .

    مهدی ملک اظهار کرد : آیین نامه اجرایی بند «م» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ برای اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است ، از سوی دولت ابلاغ شد . بر اساس این آیین‌نامه ، متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی ، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداث دارند ، می‌توانند برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند .

    ملک با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار در دولت مردمی سیزدهم اتفاق‌ افتاده ، گفت : از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد : افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی ، امکان صدور پروانه و پایان‌کار و امکان افزایش سرمایه‌گذاری در محله از دیگر مزایای دریافت سند در سکونت گاه‌های غیر رسمی است . متقاضیان برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان تا پایان سال ۱۴۰۲ مهلت دارند .

    ملک ادامه‌داد : گفتنی است ساکنان متصرف زمین‌های دولتی در سکونتگاه‌های غیر رسمی پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir باید با به‌همراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مربوطه مراجعه کنند .

     




    مطالب مرتبط

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران