در حال بارگذاری ...

اعلام آمادگی حدود ۱۰ شرکت داخلی و برخی از کشورها برای سرمایه‌گذاری در توسعه مکران

تلاش شده تا در کنار ایجاد سکونتگاه ، موضوع اشتغال و ایجاد شهرهای مولد کشاورزی ، پرورش آبزیان ، ایجاد شهرهای مولد صنعت و سایر موارد انجام شود و تمامی این اقدامات با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه برای جذب جمعیت و اشتغال است . هم‌زمان با تدقیق اراضی و پهنه‌های مصوب ، تدوین بسته سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در حال انجام است که در تلاش هستیم تا این بسته سرمایه‌گذاری قبل از اتمام سال جاری تدوین و نهایی شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بسته سرمایه‌گذاری توسعه سواحل مکران با رویکرد توامان سکونتگاه ، ایجاد ظرفیت‌های مولد اقتصادی و اشتغال تا پایان سال جاری تدوین می‌شود از اعلام آمادگی حدود ۱۰ شرکت داخلی و رایزنی با برخی از کشورها برای سرمایه‌گذاری در این طرح کلان خبر داد .

علیرضا جعفری روند مذاکرات و جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد شهرک و شهرهای سواحل مکران را که کلیات آن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد، تشریح کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه سواحل مکران فرصت توسعه‌ای برای تحقق اهدافی همچون بهره‌مندی از ظرفیت‌های سواحل ، ایجاد ظرفیت‌های مولد اقتصادی ، اشتغال و سکونت است ، از اعلام آمادگی ۱۰ شرکت داخلی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق و رایزنی با برخی از کشورها در موضوع توسعه سواحل مکران خبر داد .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با یادآوری اینکه کلیات امکان‌سنجی ایجاد ۲۷ نقطه ساحلی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد ،‌ گفت : با توجه به مطالعاتی که انجام شد ، مکانیابی‌ها و تدقیق اراضی و پهنه‌های مصوب در چهار استان بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و خوزستان در حال انجام بوده و با مطالعاتی که انجام شده ظرفیت ایجاد سکونتگاه‌های جدید در محدوده جاسک فراهم شده است .

جعفری توضیح داد : تلاش شده تا در کنار ایجاد سکونتگاه ، موضوع اشتغال و ایجاد شهرهای مولد کشاورزی ، پرورش آبزیان ، ایجاد شهرهای مولد صنعت و سایر موارد انجام شود و تمامی این اقدامات با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه برای جذب جمعیت و اشتغال است . هم‌زمان با تدقیق اراضی و پهنه‌های مصوب ، تدوین بسته سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در حال انجام است که در تلاش هستیم تا این بسته سرمایه‌گذاری قبل از اتمام سال جاری تدوین و نهایی شود .

به گفته این مقام مسئول ،‌ در منطقه مکران ، فراخور استعدادها، ظرفیت‌ها و اراضی شناسایی شده موضوعیت طراحی شهری ، برنامه‌ریزی شهری و معماری بر اساس زیست بوم فرهنگی منطقه در حال برنامه‌ریزی است تا موضوع مطالعات اقتصادی و مطالعات هویت بخشی و معماری شهری بر اساس رویکردهای اجتماعی که در هر منطقه وجود دارد ، بتواند شکل بگیرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های بسته تشویقی سرمایه‌گذاری در سواحل مکران توضیح داد : رویکرد ما در تدوین بسته سرمایه‌گذاری در سواحل مکران رویکرد برد - برد است . رویکرد نخست ما در تدوین بسته سرمایه‌گذاری سواحل مکران توسعه و افزایش سرمایه اجتماعی کشور است . رویکرد دوم فعال کردن چرخه اقتصادی با ایجاد محرک‌های توسعه در این بخش است . در نهایت نیز با ایجاد محرک‌های توسعه در این بخش در صدد هستیم تا رشد تولید و عرضه فضاهای سکونتگاهی جدید برای متقاضیان موثر باشد .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد : در تلاش هستیم تا با انجام مطالعات اقتصادی ، مطالعات اجتماعی ، مطالعات شهرسازی و حتی مطالعات حمل و نقلی و تسهیل ظرفیت‌های دسترسی به این مناطق ، جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران و ارزش افزوده سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم تا بخش خصوصی از این ظرفیت‌ها بهره‌مند و به سرمایه‌گذاری در این مناطق ترغیب شود.

 

خبرنگار : سید علی سید صدر

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار قم و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید مصوبه شورا را در خصوص ...

|

ایجاد شهرهای ساحلی در راستای تحقق اقتصاد دریاپایه ، پروژه‌ای بین نسلی است و منافع تحقق آن بر زندگی نسل بعدی تأثیر می‌گذارد . ایجاد شهرهای ساحلی در مکران نقطه عطف تمدنی برای ایران اسلامی است و سبب خیر بلند کشور به‌سمت توسعه خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

|

پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

|

نظرات کاربران