در حال بارگذاری ...
  • آمادگی واگذاری ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی به انبوه سازان در استان فارس

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت : در مقطع فعلی آمادگی داریم که ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی را به انبوه سازان استان واگذار کنیم .

    محمود رضا طالبان در بیست و یکمین اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در شیراز گفت: در مقطع فعلی آمادگی داریم که ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی را به انبوه سازان استان واگذار کنیم . آیت الله رئیسی رئیس جمهور قول ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را در کشور داده‌اند که در جهت تحقق این امر تاکنون نیز حرکت‌ها و اقداماتی انجام و تا امروز در کشور ساخت حدود ۷۰۰ هزار واحد آغاز شده‌ است .

    طالبان ادامه‌ داد : در استان فارس نیز تاکنون ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده که در بحث شروع پروژه‌های این طرح فارس مقام دوم کشور را دارد .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس ، بیشترین میزان ساخت مسکن ملی را نیز متعلق به این استان دانست و گفت : در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود .

    طالبان افزود : از ۱۶۰ هزار واحد مذکور حدود ۴۵ هزار واحد به‌شکل یک و ۲ طبقه و ۱۱۵ هزار واحد نیز به‌شکل چهار طبقه احداث خواهد شد . امروز برای ساخت حدود ۳۶ هزار واحد مسکونی در استان به‌شکل انبوه و آپارتمانی قرارداد منعقد شده و این ظرفیت را داریم که با همین مدل قرارداد واگذاری ساخت منعقد کنیم .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه‌ داد : در زمینه تأمین زمین نیز تاکنون در استان ۱۲ هزار هکتار زمین برای ۹۷ هزار واحد زمین تأمین شده و عمده مشکل ما در تأمین زمین مربوط به شهر شیراز و قسمتی هم مرودشت و استهبان است و مابقی شهرها مشکل تأمین زمین نداریم .

    طالبان ، عدد گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان را ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود : تفاهم نامه‌ای با اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان امضا شد تا بتوانیم عمده مصالح ساختمانی که بنا است در این طرح استفاده شود از درون استان تأمین شود و این پول در استان به‌نحوی حفظ شود .

     




    مطالب مرتبط

    شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

    |

    نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تصویب الحاق ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده ...

    |

    نظرات کاربران