در حال بارگذاری ...
  • ۵.۵ میلیون تومان اقساط ماهانه تسهیلات ودیعه مسکن در پایتخت

    اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تهران ماهانه حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، در مراکز استان‌ها بازپرداخت اقساط ماهانه حدود ۴ میلیون تومان و در سایر شهرها که رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است ، اقساط ماهیانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در روستاها که سقف تسهیلات ۴۰ میلیون تومان است اقساط ماهانه حدودا یک میلیون تومان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزئیات پرداخت تسهیلات افزایش یافته ودیعه مسکن را در تهران ، مراکز استان‌ها ، سایر شهرها و روستاها تشریح کرد و گفت : بازپرداخت اقساط ودیعه مسکن ۵ ساله و با سود ۲۳ درصد است .

    سیدمحسن فاضلیان جزئیاتی از روش بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را که چندی پیش افزایش یافت ، تشریح کرد .

    عضو هیات‌مدیره بانک مسکن گفت : تسهیلات ودیعه مسکن قانون جهش تولید مسکن بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی که اوایل دی ماه ابلاغ شد افزایش یافت که این رقم در تهران ۲۰۰ میلیون تومان ، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان ، در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است . مدت بازپرداخت تسهیلات ۵ ساله و نرخ سود ۲۳ درصد است .

    این مقام مسئول در بانک مسکن در خصوص اقساط ماهانه ودیعه مسکن توضیح داد : اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تهران ماهانه حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، در مراکز استان‌ها بازپرداخت اقساط ماهانه حدود ۴ میلیون تومان و در سایر شهرها که رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است ، اقساط ماهیانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در روستاها که سقف تسهیلات ۴۰ میلیون تومان است اقساط ماهانه حدودا یک میلیون تومان است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    نظرات کاربران