در حال بارگذاری ...
  • ضرورت استفاده از سیستم‌های جداساز لرزه‌ای در بیمارستان‌ها

    برای بیمارستان­‌های واقع در مناطق با لرزه‌خیزی بسیار بالا ، استفاده از روش‌های فوق پاسخگوی موثر جهت سطح عملکرد بهره‌­برداری بی­‌وقفه نبوده و لازم است از جداسازی سازه و زیرسازه استفاده شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی ضرورت استفاده بی‌وقفه از مفاصل انعطاف‌پذیر و ساپورت‌های تاسیساتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم را برشمرد.

    علی ثباتی ضرورت استفاده بی‌وقفه از مفاصل انعطاف‌پذیر و ساپورت‌های تاسیساتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم را برشمرد .

    مدیر کل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان‌­ها و تاسیسات دولتی و عمومی بر ضرورت استفاده بی‌وقفه از بیمارستان­‌ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم تاکید کرد .

    ثباتی طراحی عملکردی ساختمان­‌های بیمارستانی و استفاده از مفاصل انعطاف‌پذیر و ساپورت­‌های تاسیساتی را از جمله این راهکارها دانست و افزود : برای بیمارستان­‌های واقع در مناطق با لرزه‌خیزی بسیار بالا ، استفاده از روش‌های فوق پاسخگوی موثر جهت سطح عملکرد بهره‌­برداری بی­‌وقفه نبوده و لازم است از جداسازی سازه و زیرسازه استفاده شود .

    لازم به ذکر است در این همایش پورمسعود ، کارشناس بین­‌المللی سیستم‌­های جداساز لرزه‌­ای و میراکننده انرژی عملکرد بیمارستان­‌های کشور ترکیه طی زلزله ۲۰۲۳ را مرور کرد و روند طراحی ، ساخت و تامین تاب­‌آوری بیمارستان بقیه‌­الله الاعظم کاشان را ارائه کرد . در انتهای همایش حاضران به پرسش و پاسخ در زمینه استفاده از این سیستم‌­ها در بیمارستان‌­ها پرداختند .

    گفتنی است این همایش ۱۸ دی ماه با حضور جمعی از مدیران سازمان برنامه و بودجه ، مدیران عامل و کارشناسان نخبه شرکت‌های پیمانکاری و مهندسان مشاور در محل سالن همایش جامعه مهندسان برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با بیان اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در استان لرستان ...

    |

    نظرات کاربران