در حال بارگذاری ...
  • بانک مسکن از پروژه‌های انبوه‌سازی و ایرانی‌ - اسلامی حمایت می‌کند

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه جهت‌گیری اعتباری بانک مسکن تغییر کرده است ، گفت : این بانک به پروژه‌های ساخت و سازی که به سمت انبوه‌سازی است، وام بیشتری می‌پردازد و از پروژه‌های با سبک ایرانی - اسلامی نیز حمایت می‌کند .

    عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هشتاد و پنجمین سالروز تأسیس این بانک گفت : بانک مسکن تلاش می‌کند علاوه بر رضایت خداوند ، رضایت مردم را هم به دست آورد. از این منظر مدیران و کارکنان این بانک همواره خود را یک بانک ولایی می‌دانند .

    پروژه قرچک الگوی بانک مسکن

    وی با اشاره به طرح ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی در قرچک یادآور شد : یکی از مؤسسات منحل ‌شده از سال ۱۳۸۰ این پروژه را آغاز کرد و طی ۱۵ سال تنها ۸۵ درصد از ساخت واحدها را پیش برد . پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم ، رییس‌جمهوری بازدیدی از پروژه داشت که در آن تخریب بخش‌هایی از زمین و بنا در بسیاری واحدها مشاهده می‌شد و ریاست جمهوری شخصاً دستور تکمیل این پروژه را صادر کردند .

    حسینی ادامه داد : در آن مقطع به ما چهار ماه فرصت داده شد تا مقاوم‌سازی ۶ بلوک انجام شود . با این وجود تصمیم گرفتیم تمام پروژه را به صورت جهادی تکمیل و آماده تحویل کنیم . مهندسان طرح اعتقاد داشتند که فقط مقاوم‌سازی ۱۱۰۰ واحد به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد اما برای آنکه نشان دهیم «خواستن توانستن است» یک ‌ماهه ۱۰۰ درصد پروژه قرچک را تکمیل کردیم بطوریکه امروز پروژه قرچک به مثابه یک الگو در بانک مسکن است .

    حمایت از پروژه‌های انبوه‌سازی و ایرانی‌ ـ اسلامی

    مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه جهت‌گیری اعتباری بانک مسکن تغییر کرده است ، یادآور شد : این بانک به پروژه‌های مربوط به ساخت و ساز در صورتی که به سمت انبوه‌سازی سوق داده شوند ، وام بیشتری می‌پردازد و از پروژه‌های با سبک ایرانی ـ اسلامی نیز حمایت می‌کند .

    حسینی در ادامه به موضوع افزایش سرمایه بانک اشاره و خاطرنشان کرد : بانک مسکن خواستار افزایش سرمایه در بودجه ۱۴۰۳ است تا بتواند خدمات بیشتری را به متقاضیان ارائه دهد .

    الگوسازی از اقدامات جهادی بانک مسکن

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری همزمان با سالروز تاسیس بانک مسکن در بازدید از این بانک بر الگوسازی از اقدامات بانک مسکن در سطح دستگاه‌های ستادی و اجرایی کشور تاکید و پیشرو بودن این بانک را وجه تمایز آن با سایر بانک‌ها دانست . رضایت مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم بر اساس خدمت بیشتر است که در این مدت خاطرات شیرینی رقم خورد .

    وی با بیان اینکه در نظامی خدمت می‌کنیم که افتخار خدمت‌گزاری به مردم را نه در شعار بلکه در اقدام و عمل نشان می‌دهد ادامه داد: بانک مسکن توانستن را معنا بخشید و ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنانش بر اساس میزان رضایتمندی مردم تعیین می‌شود .

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد صالحی تأکید کرد : شما به ‌عنوان مدیران بانک مسکن در بسیاری از بخش‌ها پیشرو بوده‌اید و در بسیاری از شاخص ها خط‌شکنی کردید . در بیشتر میدان‌ها نشان دادید که «نتوانستن» و «نشدن» شعار دولت مردمی نیست و می‌شود در کوتاه‌ترین زمان بر اساس نظام برنامه‌ریزی ، شاخصه‌های مهندسی و مدیریتی و روحیه مردم‌مدار و انقلابی «توانستن»‌ها و «شدن»ها را معنا بخشید؛ این افتخاری است که برای بانک مسکن رقم خورده است .

    وی اضافه کرد : این انتهای کار نیست ؛ ما زمانی می‌توانیم در دولت مدعی خدمتگزاری به مردم باشیم که به تکلیف ولایی ، اعتقادی و دستورات ابلاغی مقام معظم رهبری اهتمام داشته باشیم. مشکل مسکن که ابتدایی‌ترین پله رفاه مردم شناخته می‌شود و باید محلی برای آسایش شهروندان باشد ، باعث رنجش خانواده‌ها ، به‌ویژه جوانان شده است .

    حجت‌الاسلام صالحی با تأکید بر الگوسازی از اقدامات جهادی بانک مسکن توضیح داد : تعدادی از دستگاه‌ها و بانک‌ها تکلیف قانونی دارند اما نسبت به انجام این تکلیف یا ترک فعل کرده‌اند یا قصور دارند . قطعاً ما به‌عنوان خادمان مردم ، بر اساس تکلیف ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ، حسابرسی ، پیگیری و به‌خط‌کردن دستگاه‌ها برای خدمت به مردم را به شکل مستمر انجام می‌دهیم .

    وی تأکید کرد : دولت مردمی برنمی‌تابد که دستگاهی تکلیف قانونی خود را زمین بگذارد . مردم از دولت انتظار دارند بی وقفه خدمت‌رسانی ‌کند، به همین دلیل توجیه و بهانه‌ای برای ترک فعل وجود ندارد . امیدواریم با همین نگاه ، روحیه ، توان و فرماندهی جهادی مدیرعامل محترم بانک ، شاهد امیدآفرینی بانک مسکن برای مردم باشیم .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    نظرات کاربران